מתן כהנא בפגישה עם הרבנים
מתן כהנא בפגישה עם הרבניםצילום: דוברות

השר לשירותי דת מתן כהנא, מנכ"ל משרדו שמעון (מוני) מעתוק ומ"מ מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל הראל גולדברג קיימו אתמול (ה') דיון פתוח ומעמיק עם רבני הציונות הדתית על מתווה הכשרות ועל סעיפיו השונים, והעירו ככל שנדרש.

בדיון השתתפו לשעבר רב העיר רמת גן הרב יעקב אריאל, הרב אליקים לבנון רב השומרון ונשיא "כושרות", רב העיר ירושלים הרב אריה שטרן, מנכ"ל הרבנות הראשית לשעברהרב איתן אייזמן, מנהל מחלקת כשרות לשעבר ברבנות הרב איסר זלמן קלונסקי, רב מועצת שהם הרב דוד סתיו, רבה של אלון שבות ורב תנובה הרב זאב ויטמן והרב יוסף ארציאל מנכ"ל איחוד רבני הארץ הטובה.

המפגש נערך ביוזמת השר לשירותי דת והרב איתן אייזמן, והוזמנו אליו רבני הציונות הדתית אשר מתמחים בכשרות כדי לדון על המתווה לפתיחת שוק הכשרות לתחרות בפיקוח הרבנות הראשית.

הרבנים ציינו את החשש מפגיעה ברבנות הראשית ודרשו למצוא דרך להידברות עם הרבנות הראשית. בנוסף ציינו שאי אפשר לקחת את הכשרות מהרבנים ושזהו חלק מהותי מתפקידם.

השר כהנא, מצידו, ביקש מהם לנסות ולהתעלם מהקונסטלציה הפוליטית ומרעשי הרקע ולבחון את הרפורמה בעיניים מקצועיות בלבד.

על פי הדיווח בעיתון ישראל היום, השר כהנא טען בשיחה כי לא מעט מההתנגדות נובעת כתוצאה מהשיח סביב הממשלה ולא מסיבות מקצועיות. "הרבה מההתנגדות לתוכנית הזו נובעת ממי ששם אותה, קרי אני, והממשלה והקונסטלציה הפוליטית שבה נוצר. בטח מאחינו החרדים. הרב לבנון, איתך אני יודע שזה נקי נטו מקצועי, אבל יש הרבה התנגדות מהרעש שהחרדים עושים, ומציגים אותי כאנטיוכוס וכהמן הרשע, ואני מקווה שאתם מבינים שאנחנו באים מהמקומות הנכונים. ברמה האישית, אני מחפש איך לחזק את הרבנות הראשית. לפחות את הנושא הפוליטי תנטרלו מהשיח".

בסיום הדיון אמר כהנא: "אני מודה לכל הרבנים החשובים אשר כיבדו אותנו בהגעתם הנה, העירו והאירו בצורה עניינית ומהותית על תזכיר חוק הכשרות ובחרו להיות בצד המשפיע והמתקן. הדברים יבחנו בהקדם על ידי הצוותים המקצועיים שלי כדי להביא לישראל חוק כשרות איכותי אשר ייטיב עם צורכי הכשרות בישראל ויחזק את מעמדה של הרבנות הראשית כגוף מפקח עליון וכבעל סמכויות פיקוח נרחבות".