ולדימיר פוטין
ולדימיר פוטיןצילום: רויטרס

נשיא רוסיה דורש ממדינות המערב לא להתערב במשבר באפגניסטן: במהלך פגישה עם הקנצלרית אנגלה מרקל, שהגיעה למוסקבה לפני סיום תפקידה לשיחת פרידה מהנשיא הרוסי, אמר פוטין כי על מדינות המערב לא להתערב במשבר באפגניסטן.

"יש לעצור את המדיניות הבלתי אחראית של הטלת ערכים של אנשים מבחוץ, הרצון לבנות דמוקרטיה במדינות אחרות, בלי להתחשב במאפיינים ההיסטוריים, הלאומיים או הדתיים, והתעלמות מוחלטת מהמסורות לפיהן אנשים חיים. ניסויים סוציו -פוליטיים כאלה מעולם לא הוכתרו בהצלחה ורק הובילו להרס מדינות ולהידרדרות המערכות הפוליטיות והחברתיות שלהן", אמר פוטין.

לאחר מכן הוא הוסיף כי "רוסיה מכירה היטב את אפגניסטן והבינה כי לא יעיל לנסות ולכפות צורות ממשל חיצוניות. ראינו כיצד המדינה הזו בנויה ועד כמה לא מועיל הניסיון לכפות עליה צורות ממשל וחיים ציבוריים לא טבעיים. פוליטיקאים מערביים רבים מתעוררים סוף סוף לעובדה כי אינך יכול לכפות את הסטנדרטים שלך בהתנהגות פוליטית או בארגון חברתי על אחרים, כי לאחרים יש ייחודיות דתית ותרבותית משלהם".

למרות הדברים הנוקשים, הוסיף פוטין כי "רוסיה תשמח לעבוד עם מדינות המערב על מנת לנרמל את המצב ולבנות יחסי שכנות טובים עם אפגניסטן". הוא גם הביע דאגה מכך שחמושים מארגון הטליבאן יצליחו לחדור למדינות אירופה במסווה של פליטים, וטען כי יש לפעול במשותף למנוע זאת. פוטין ומרקל נועדו במשך שלוש שעות, והקנצלרית אמרה כי "ערוצי התקשורת עם רוסיה חייבים להישאר פתוחים למרות חילוקי הדעות".