טרור אבנים
טרור אבניםצילום: חוננו

ערבים יידו אבנים לעבר רכבים ישראלים שנסעו בין היישובים אלון מורה ואיתמר בשומרון.

שתי נשים נפצעו באורח קל מרסיסים וטופלו במקום על ידי צוותים של מגן דוד אדום.

נהג הרכב, משה כהן, סיפר: ״נסעתי לכיוון איתמר ואלון מורה, ‏‏היינו ארבעה אנשים באוטו, אני ואשתי ‏ושתי הבנות אחת מהן היא הבת שלי והשנייה זו החברה שלה. בין איתמר לאלון מורה נזרקה עלי אבן מאוד מאוד גדולה, ניפצה לי את השמשה של האוטו, והילדה, החברה של הבת שלי שישנה הראש שלה היה שעון על החלון, החלון התנפץ והיא חטפה מכה מאוד חזקה בראש.

״אני המשכתי לנסוע, פחדתי שאני אחטוף עוד אבנים, נכנסתי להלם ואחרי בערך 150 מטר עצרתי, בדקתי אותה, היא אמרה שיש לה כאבים מאוד חזקים בעורף, בראש ובצוואר, מהר מאוד הזמנתי אמבולנס ואת הצבא דרך המוקד״.

כהן תיאר: ״‏ניסיתי להשקות אותה בקצת מים, לרחוץ לה את הפנים, להרגיע אותה, ומסכנה, היא בכתה, והיו לה כאבים מאוד חזקים. האמבולנס הגיע אחרי כמה דקות. זה הלם מוחלט, ממש אני רואה פה את הזכוכית מנופצת, הכל מנופץ, אנחנו בשוק״.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר בתגובה: "הממשלה לא יכולה להגיד שהיא נלחמת בטרור, כשהיא לא נוקטת בצעדים מעשיים אל מול הטרוריסטים מהרשות הפלסטינית.

''אני דורש מהממשלה להורות לדרג הצבאי לייצר הרתעה צבאית משמעותית כנגד הרשות הפלסטינית שמממנת מסיתה ומשלחת את הטרוריסטים ביו"ש, ולהביא הרתעה וביטחון גם בשומרון כמו בעוטף עזה''.

לדברי דגן, ''זריקות אבנים בשומרון חוזרות ונשנות בשומרון מעידות על היחלשות יכולת ההרתעה של ישראל אל מול הטרוריסטים של הרשות הפלסטינית".