אורית סטרוק
אורית סטרוקצילום: יצחק קלמן

קח את המפה שנתתי לך, כשנכנסת לתפקיד שר הבטחון: מפת תכנית- ההשתלטות הפלסטינית.

במפה מסומנות כ 100 תכניות תב"ע שהכינה הרש"פ, והגישה לרשויות התכנון שלנו כדי שנאשר אותן. תב"עות שהן חלק מתכנית להקמת מדינה פלסטינית ללא הסכם מדיני, באופן חד-צדדי, ואם יאושרו חלילה הן יכבשו את השטח, ללא יריה אחת.

אני זוכרת את המבט שלך כשהיצגתי לך את המפה. בבת אחת הבנת הכל. הבנת שיש כאן מלחמה שקטה - המלחמה שבין המלחמות - והבנת שהמלחמה מתנהלת במעמד צד אחד בלבד במקרה הטוב, ועם סיוע שלנו לאויב במקרה המצוי..

הבנת, והחלטת שאתה רוצה להילחם את המלחמה הזו, ובשום אופן לא להפסיד בה. אח"כ היטבת להסביר זאת לכפופים לך, והדברים חילחלו עד אחרון הקצינים בשטח. עכשיו, נפתלי, הגיע הרגע להציג את המפה, ומשמעויותיה, לנשיא ארה"ב. להבהיר לו שמכיון שאתה מתנגד למדינה פלסטינית, אתה חייב להילחם באופן פעיל במלחמה הזו: לבנות ליהודים, והרבה, ללא מכסות, למנוע בנחישות כל אישור של תב"עות הרש"פ.



להיאבק בנחישות נגד השתלטות הרש"פ בשטח (תראה לו את סעיף 33 בהסכמים הקואליציוניים שמחייב את בני גנץ לעשות זאת, ותבטיח גם לעצמך שתעמוד על כך).

תסמן לביידן במפה את "גוש נתב"ג" (ביטוי שאתה המצאת כדי להסביר שגוש טלמונים קרוב כ"כ לנתב"ג וכמה מסוכן לתת לרש"פ דריסת-רגל שם) ותסביר לו ששם תקום אפגניסטן שלנו, אם אתה, נפתלי, תגמגם ולא תילחם את המלחמה שבין המלחמות. תסביר לו שזו אחריותך האישית למנוע זאת, ולכן בכוונתך לחזק את גוש נתב"ג בעוד אלפי תושבים ישראלים (ולא משנה מי ראש המועצה האזורית שם, לא עושים חשבונות כאלה כשמדובר בעתיד מדינת ישראל).

כשתציג לביידן את המפה, תראה לו שהרשות הפלסטינית מקפידה לא לנצל לבניה את שטחי B, אלא אם מדובר באזורים הסמוכים לישובים יהודיים ומאיימים עליהם. שטחים עצומים עומדים ריקים כי כל המשאבים מופנים להשתלטות על שטחי C, במטרה מוצהרת להקים את המדינה הפלסטינית, שאתה, נפתלי, אמור להיות נחוש למנוע את הקמתה.

בעצם יש עוד סיבה שבגללה כדאי לך לקחת אתך את המפה: היא תזכיר לך את נפתלי בנט של פעם, זה שרצה להילחם על ארץ ישראל. כמו מלך ישראל, שצריך לשאת אתו תמיד ספר תורה, כדי לזכור מאין הוא בא ולאן הוא מחויב להגיע, קח אתך את המפה כדי שלא תאבד את הדרך.