פיגוע קשה שכוון ככל הנראה בין היתר נגד חיילי צבא ארה"ב: פיצוץ עז אירע באזור שדה התעופה בעיר קאבול שבאפגניסטן, סמוך למלון ששימש בעיקר ללינת כוחות אמריקניים ובריטיים.

ארה"ב מסרה כי מדובר בפיגוע התאבדות של אחת מזרועות דאע"ש שבוצע על ידי שני מחבלים מתאבדים שגרמו להרס רב וליותר ממאתיים נפגעים.

על פי דיווחים מקאבול לפחות 180 בני אדם נהרגו ועוד כ-150 נפצעו. הפנגטון דיווח כי לפי המידע בידיו לפחות 13 מבין ההרוגים ו-15 מתוך הפצועים הם חיילים אמריקניים.

ארגון הטרור דאע"ש נטל אחריות על הפיגוע בקאבול ופרסם את תמונתו ושמו של המחבל שביצע את הפיגוע.

כזכור, סגן שר ההגנה הבריטי ג'יימס האפי אמר הבוקר כי התקבל מידע מודיעיני אמין על כוונת ארגון הטרור דאעש לבצע פיגוע בשדה התעופה בבירת אפגניסטן. "האיום לתקיפת אלפי השוהים בשדה הוא חמור ומיידי", אמר האפי.

ארה"ב ובעלות בריתה קראו היום לאזרחים מערביים ואפגנים המתקהלים בשערי הנמל לעזוב את המקום, בעקבות ההתרעות על כוונת דאעש לבצע פיגוע מיידי.

בעקבות מצב החירום באפגניסטן, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ביטלה את ביקורה בישראל שתוכנן לשבוע הבא ואת השתתפותה בישיבת הממשלה ביום ראשון.

בשיחת טלפון עם ראש הממשלה בנט הודיעה מרקל, כי לצערה לא תוכל לקיים את ביקורה בשל מצב החירום באפגניסטן והצורך להשלים את פינוי כוחות הצבא הגרמנים מהמדינה.

ראש הממשלה מסר לקנצלרית את הבנתו למצב והביע את תקוותו כי הפינוי יסתיים בשלום וללא נפגעים. עוד מסר בנט כי ישמח לארח את הקנצלרית בהמשך.

מרקל היתה אמורה להגיע לישראל ביום ראשון, להיפגש עם ראש הממשלה ועם נשיא המדינה, ואף להשתתף בישיבת ממשלה מיוחדת. מרקל תכננה גם לבקר ביד ושם יחד עם בנט, יו"ר מועצת יד ושם הרב ישראל מאיר לאו ויו"ר יד ושם דני דיין. מרקל גם ביקשה לסייר לבדה במוזיאון לתולדות השואה.

הטכניון היה אמור להעניק למרקל תואר "דוקטור לשם כבוד" על תמיכתה האיתנה והעקבית במדינת ישראל, במדע ובהשכלה בכלל ובקשרי המדע בין גרמניה וישראל בפרט. התואר ניתן לקנצלרית גם על מאבקה חסר הפשרות באנטישמיות ובגזענות, ועל היותה ''מופת של שילוב בין מנהיגות נדירה, תבונה ואנושיות''.