בדיקת קורונה
בדיקת קורונהצילום: Yossi Aloni/Flash90

שיעור ההדבקה ביממה האחרונה של נגיף הקורונה הוא הגבוה ביותר בגל הרביעי. על פי נתוני משרד הבריאות אחד מכל 12 בני אדם מתוך 52 אלף הנבדקים מאז חצות נמצא חיובי לקורונה.

מספר החולים קשה ממשיך לעלות ועומד נכון להערב (ראשון) על 751. זאת לאחר שהתווספו לרשימה 31 חולים שלא התחסנו כלל, שניים שחוסנו באופן חלקי ועוד 12 שחוסנו בשתי מנות. גם מספר המונשמים ממשיך לעלות ועומד על 157.

מחצות אובחנה בישראל 4,234 נדבקים בקורונה. שבעה בני אדם נפטרו כתוצאה מהנגיף ומספר הנפטרים מאז פרוץ המגיפה עלה ל-6,989. במהלך חודש אוגוסט מתו כתוצאה מהנגיף 511 חולים.

מוקדם יותר כינסו בכירי מערכת הבריאות כינסו מסיבת עיתונאים שבה הכריזו על הרחבת מבצע החיסונים במנה השלישית.

המשרד הודיע כי החיסון השלישי נפתח באופן מיידי לכל הגילאים מעל 12, כמו כן הקלה משמעותית לבעלי חיסון בתוקף בחזרה מחו״ל - במקום שבוע בידוד, 24 שעות או עד קבלת תוצאות הבדיקה ותוקף החיסון והתו הירוק - חצי שנה לאחר קבלת החיסון האחרון.

בפתח מסיבת העיתונאים אמר הורוביץ: "אנחנו פועלים בכל דרך לעידוד הציבור להתחסן, אנחנו מגיעים ממש מתחת לבית עם מבצע חיסון עד הבית. שיתוף הפעולה בין הממשלה לציבור נשא פרי, אבל אנחנו חייבים להמשיך לחסן בקצב מהיר. בזכות פעולות אלה והתמדה בדרך שלנו אנחנו יכולים להצביע על שיפור מסוים בנתוני התחלואה, אבל עוד מוקדם לדבר על סוף הגל הרביעי. יש מקום לאופטימיות אבל אין לנו ודאות. כולנו חייבים להמשיך להקפיד בצורה הדוקה על הנחיות משרד הבריאות - להימנע מהתקהלויות, והכי חשוב לשמור על קצב התחסנות גבוה ביותר".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס גם הוא להרחבת טווח הגילאים לחיסון השלישי. "מעכשיו, החיסון השלישי אפשרי גם מגיל 12. זו פריבילגיה שאין באף מדינה אחרת. החיסון השלישי עובד. שני מיליון ישראלים כבר התחסנו. ישראל היא המדינה היחידה בעולם שעשתה זאת, ובהצלחה".

"יש כבר תוצאות: הגידול בתחלואה הקשה החל להאט. אבל, שיא המערכה עוד לפנינו. לכן, יש להשלים את החיסון השלישי לכל האזרחים. אני קורא לאזרחים מגיל 12 ומעלה לצאת מיד ולקבל את החיסון השלישי. מי שעוד לא התחסן בכלל - נדרש לעשות זאת מיד. כך נגן על הבריאות ועל הפרנסה", דברי בנט.