ראש הממשלה בנט עם ראש השב"כ ארגמן
ראש הממשלה בנט עם ראש השב"כ ארגמןצילום: דוברות

ראש הממשלה, נפתלי בנט, החליט היום (רביעי) למנות את ר׳ לתפקיד ראש שירות הביטחון הכללי (שב"כ).

ר׳ (55), נשוי ואב לשלושה, בוגר תואר ראשון במדעי המדינה ופילוסופיה מאוניברסיטת ת"א ותואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הארוורד, מכהן כיום כסגן ראש שירות הביטחון הכללי.

את שירותו הצבאי בצה"ל ביצע ר׳ כלוחם בסיירת מטכ"ל, ולאחר מכן התגייס לשב"כ כלוחם ביחידת המבצעים.

במסגרת שירותו ארוך השנים למען ביטחון ישראל, לחם ופיקד ר׳ על מבצעים רבים ברצועת עזה, ביהודה ושומרון ובלבנון. בשנת 2011 מונה לראש אגף המבצעים בשב"כ, בשנת 2016 מונה לראש אגף המטה האחראי על בניין הכח של הארגון ובשנת 2018 מונה לסגן ראש השירות, תפקיד אותו הוא ממלא בשנתיים וחצי האחרונות.

במהלך השנים הוענקו למבצעים שהוביל ר' וליחידות שעמד בראשן מספר פרסי ביטחון.

נוכח ניסיונו ארוך השנים, ביצועיו והבנתו את האתגרים המשמעותיים הניצבים בפני מדינת ישראל בכלל, ובפני שירות הביטחון הכללי בפרט, בחר רה"מ בנט למנותו לתפקיד ראש השב"כ.

"ר׳ הוא לוחם נועז ומפקד מצוין. אין לי ספק שהוא יוביל את השירות לפסגות חדשות של מצוינות למען ביטחון ישראל", אמר בנט.

ראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן, בירך על המינוי: "לר' ניסיון מקצועי רב שנים הכולל יכולות ניהול ופיקוד מוכחות, בשורה ארוכה של מבצעים ופעולות של השירות. ר' צמח בארגון מתפקיד לוחם מבצעים ועד לתפקיד סגן ראש השירות, והצטיין בכל אחד מהתפקידים אשר ביצע. אני סמוך ובטוח שכישוריו, אישיותו והערכים שמביא עימו, יובילו אותו בהצלחה בהתמודדות עם האתגרים הרבים שעומדים בפני השירות.

שני סגני אשר היו מועמדים לתפקיד ראש השב"כ הם טובים, מקצועיים וראויים. בהזדמנות זו מבקש להודות ל-י', סגני הקודם, על שנות שירותו ותרומתו האדירה למען עם ישראל ובטחונה של מדינת ישראל ולאחל לו הצלחה גדולה בהמשך דרכו".