סמ"ר בראל חדריה שמואלי
סמ"ר בראל חדריה שמואליצילום: משטרת ישראל
מאז נורה בראשו על ידי מחבל, בעת פעילות מבצעית בגבול עזה, שמר צוות הלוחמים של סמ"ר בראל חדריה שמואלי הי"ד על שתיקה רועמת.

הם צפו בכאב בסרטון הטיקטוק המתאר את הפגיעה בחברם דרך חרך הירי, הקשיבו לתרעומת הציבורית הנוגעת להוראות פתיחה באש וכבשו את רגשותיהם כשפורסמו ממצאי תחקיר הביניים הצה"לי. מהמסקנות עלה כי הצבא שגה בהערכת עוצמת ההתפרעות, אולם נקבע כי מדובר בטעות טקטית ולא ברשלנות של המפקדים בשטח.

כעת, כשהם עדיין בפעילות אינטנסיבית מול החומה הנפיצה שליד מעבר קרני, מוכנים הלוחמים מיחידת המסתערבים דרום של מג"ב לחשוף לראשונה את תחושותיהם לגבי נסיבות נפילתו.

סמ"ר ג', המשרת כצלף השני בצוות שבפלגת להב אומר כי "אם מפקד בצה"ל חושב שנכון לשים צלף ליד חרכי הירי שעל הגדר, כשהמתפרעים בקו הראשון, ובגלל זה נהרג לוחם, אז בעיניי זו לא טעות טקטית. נכון שהתסכול לא יחזיר לנו את בר־אל, ואני מבין שבמלחמה יש הרוגים, אבל לא בצורה הזו. מפקדי הגזרה צריכים לשמור על חיי הלוחמים".

לשאלה האם הם מסכימים עם מסקנות הצבא שהיה מדובר בטעות טקטית ולא ברשלנות ענה הצלף ג': "אני לא רואה שום הבדל בין המינוחים".

ס' הקלע הוסיף, "לומר רשלנות זה שהם ידעו שהייתה בעיה ולא עשו כלום. שחיפפו. טעות טקטית זה להאמין שאתה עושה את הדבר הנכון, אבל שגית".