ג'ודו
ג'ודוצילום: איסטוק

מחיר ההחרמה. איגוד הג'ודו הבינלאומי הודיע כי הרחיק את הג'ודוקא האלגי'ראי פתחי נורין ל-10 שנים בשל סירובו לעלות ולהתחרות מול הג'ודוקא הישראל טוהר בוטבול במהלך המשחקים האולימפיים בטוקיו שביפן לפני קצת יותר מחודש.

כזכור, נורין הודיע כי הוא פורש מהתחרות האולימפית היוקרתית אליה התכונן במשך 5 שנים עוד לפני שעלה לקרב הראשון, כאשר נודע לו כי הוא עשוי לפגוש בסיבוב השני את הג'ודוקא הישראלי טוהר בוטבול. בניגוד לג'ודוקאים ערבים בעבר, האלג'יראי לא הסתיר את העובדה כי הוא פורש בשל שיקול פוליטי כשאף התבטא בנושא ואמר כי "העמדה שלי בנושא הפלסטיני היא נחרצת. לא אגיר בדגל ישראל ולא אלכלך בו את ידיי".

זו לא הייתה הפעם הראשונה בה נורין מחרים יריבים ישראליים, כשבעבר אף החרים בהזדמנות נוספת את בוטבול עצמו, זאת במסגרת אליפות העולם ב-2019 וכן החרים גם את תחרות הגראנד-סלאם שהתקיימה באותה השנה באבו-דאבי כאשר הבין כי נציגים ישראליים יגיעו לתחרות.

באיגוד הג'ודו העולמי החליטו לא לשתוק והענישו את הג'ודוקא האלג'יראי בעונש חסר תקדים שלמעשה מסיים עבורו את הקריירה הספורטיבית.

"אני בהלם. לא ציפיתי שהעונש יהיה כל כך כבד", אמר נורין לכלי התקשורת במדינתו בתגובה לעונש של איגוד הג'ודו העולמי.

לדבריו, "זה היה עונש צפוי. עונש ספורטיבי בעל אופי פוליטי, וזה היה מתוכנן. ניסו להפעיל עלינו לחץ כדי להשתתף ולהתחרות נגד הציוניים. לאחר שעמדנו על העיקרון שלנו, הם נתנו עונש קשה כדי להפעיל לחץ על אלג'יריה".

נורין קרא לרשויות במדינתו להתערב לטובתו וללחוץ על איגוד הג'ודו העולמי להקל בעונשו, שכן "להחלטה זו יהיו השלכות" שעיקרן כאמור הן סיום הקריירה הספורטיבית של הג'ודוקא הערבי.