השר בר לב ונציבת שב"ס בסיור
השר בר לב ונציבת שב"ס בסיורצילום: דוברות שב"ס

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ערך הבוקר (חמישי) סיור בליווי סגן השר יואב סגלוביץ ונציבת שב״ס, רב-גונדר קטי פרי, בבית הסוהר "קציעות" בו התפרעו אמש אסירים ביטחוניים והוצתו שישה תאים.

במהלך הסיור פגש השר את הסוהרים ולוחמי יחידת ״מצדה״ שהתעמתו עם הפורעים וביקר באגף בו נשרפו התאים.

בר לב אמר, "אנחנו לאחר אירוע קשה של בריחת אסירים מכלא גלבוע. זה כישלון. אנו נהפוך כל אבן במטרה לבדוק מה גרם לכישלון זה, ברמה המקומית של בית הכלא ומה הן ההשלכות בכלל שרות בתי הסוהר. נבדוק, נאתר ונציף את הלקחים הנדרשים ונממש אותם".

"אני מברך אתכם סוהרים וסוהרות בכלא קציעות על ההתנהלות וההשתלטות קרת הרוח שלכם על ההתפרעויות שארעו כאן במהלך היממה האחרונה. תמשיכו לשמור על עירנות מבצעית גבוהה כי אירוע דומה או חמור יותר עלול להתרחש שוב בעתיד", הוסיף בר לב.

סגן השר סגלוביץ' אמר, "מעטים יודעים את העבודה היומיומית הקשה שמוטלת על שירות בתי הסוהר.
ראינו אתמול את ההתמודדות המורכבת מול הצתות והתפרעויות של אסירים בכמה בתי כלא.
אנחנו בעיצומו של אירוע בריחה קשה שעדיין לא הסתיים. יש לבצע בדיקה מעמיקה, להפיק את הלקחים, אבל עכשיו הדבר החשוב ביותר הוא לעצור את המחבלים ולהחזירם למאסר".

נציבת שירות בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי ציינה כי יש לשים דגש על המקצוענות וביצוע העבודה ושליחות הסוהרים על הצד הטוב ביותר, "תפקיד של סוהר זה תפקיד לא פשוט ומורכב אבל מי שבא מגיע על מנת לעשות אותו על הצד הטוב ביותר. תודה לכם על הנחישות והמקצועיות ועל האופן שניטרלתם את האיום אמש ללא פגיעות בנפש וגם עבדתם על עקרון כבוד האדם לצד המקצועיות".