ארבעה מתוך ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע נתפסו במהלך השבת חמישה ימים מאז בריחתם.

האחרונים שנלכדו על ידי כוחות הביטחון היו איש הפתח זכריה זביידי, שנתפס יחד עם מחמד עראדה המזוהה עם הג'יהאד האסלאמי.

הם אותרו סמוך לשעה 05:00 בחניון משאיות במועצה מקומית שבלי-אום אל-גנם שבצפון. זאת, רק כמה שעות מאז תפיסתם של שני מחבלים נוספים שאותרו בנצרת.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי וממ"ז צפון שמעון לביא הגיעו לזירה ושיבחו את עבודת הכוחות.

שני האסירים הראשונים שנתפסו, יעקוב מחמוד קאדרי ומוחמד עארידה קאסם, נלכדו אמש בנצרת, באזור הר הקפיצה. הם נלכדו לאחר שהמשטרה קיבלה דיווח מאזרח על שני חשודים בנצרת, שביקשו אוכל ממשפחתו. האזרח סירב והזעיק את המשטרה, שבשל הפריסה הרחבה של הכוחות בשטח, הצליחה להגיע מהר למקום באמצעות מסוק וללכוד את השניים.

המצוד אחר שני המחבלים הנוספים נמשך. לפי הערכה במערכת הביטחון, אחד מהם עבר לשטחי הרשות ונמצא באזור ג'נין.

מפקד מחוז הצפון במשטרה, ניצב שמעון לביא, אמר הערב (מוצאי שבת) כי בריחתם של ששת המחבלים מכלא גלבוע הייתה מתוכננת עד הפרט האחרון, כלשונו.

"אני חייב לציין שהייתה פה התארגנות לפרטי פרטים, מדויקת. משהו שלקח הרבה הרבה זמן, לא מיום קודם", אמר לביא. "הכוחות הגיעו בדיליי מטורף, והצלחנו לייצר תמונת מצב טובה ולשבש להם את התוכניות. הובלנו אותם למקומות שאנחנו בחרנו עבורם. צריך לזכור שמדובר באסירים ביטחוניים עם ניסיון משמעותי שיודעים להפיק לקחים ממעצרים קודמים, והם עשו הכל כדי להקשות עלינו, כולל להביא אותנו למקומות אחרים, פיצול של החוליה ושימוש באמצעים שונים. ככל שיש להם ניסיון הם עושים טעויות, ולטעויות האלה חיכינו. לא פספסנו את ההזדמנות והתנפלנו עליהם".

"שיהיה ברור, המשימה לא הסתיימה", אמר לביא. "אנחנו במאמץ מוגבר כדי לאתר את שני האסירים שנמלטו ולהחזיר אותם לתא המעצר. אני רוצה לומר תודה ולהביע הערכה לשירות בתי הסוהר, לשירות הביטחון הכללי, לצבא הגנה לישראל ולמשטרת ישראל. בסופו של דבר, לוח התוצאות הוא חשוב אבל במקרה שלנו חשובה גם הדרך. מרגע האירוע היה פה שיתוף פעולה בין-ארגוני, דרך של אחריות משותפת שהמשטרה הובילה. מה שאפיין את שיתוף הפעולה זאת הנחישות של כלל הארגונים. אם יש משהו שנדרש לאחר אירוע משברי זאת אופטימיות, והייתה פה אופטימיות לכולם. אנחנו במאמץ מוגבר לעצור את השניים הנוספים ולסגור פה את המעגל".