ארי פולד הי"ד
ארי פולד הי"דצילום: פייסבוק

המפגש עם היום הזה מציף מחשבות חדשות, משונות.

ארי נוכח אצלי בתודעה כל יום, בוקר וערב. אני חושב עליו המון כשאני שוחה וגם כשאני מתפלל. מקומות מוזרים לחשוב על אח שנרצח. אני מניח שיש בזה משהו סימבולי.

ארי היה איש של גוף, של כושר ואהב ממש לשחות. לוחם, חייל, אריה. ארי היה ראש וראשון בשדה הקרב, גאה בצה"ל, גאה במדינת ישראל. נלחם יומם וליל על מנת להוציא את האמת לאור. וואי כמה שהיה נדלק כשדיבר על התרגיל הרטוב שעשה עם הפלוגה במילואים. חבריו לצוות דיברו על לוחם שמשרה ביטחון על כולם, כזה שידע על מה הוא נלחם והדביק בזה את כולם. ארי, איש הקארטה ששבר לבנים כמו שאני שובר קיסם. איזה איש.

אבל הוא מופיע אצלי גם בתפילה כי כנראה קומת הרוח ביטאה אותו לא פחות מהצדדים האחרים באישיות שלו. כמה רוך היה לו כשלימד את תלמידיו. כמה שקידה בללמוד עוד ועוד, כמה חשיבות הייתה להציג אמיתות גבוהות ואמונה בצדקת הדרך. כמה ששאיפת האמת הזו חסרה. נראה לי הוא היה מתבייש מהבריחה של מדינת ישראל מהאמת הפשוטה שהארץ הזאת היא שלנו ושבסכסוך הנורא שנכפה עלינו יש צד צודק ושוחר צדק ושלום וצד פוגע שחותר להרס.

מדמנת המילים והשקר התקשורתי שמלווים אותנו בחודשים האחרונים היו משגעים אותו. הוא בטוח היה מקים כל זעקה. מי שמחובר לרוח ולתחושת צדק באופן אמיתי יודע למחות על השקר באופן נחרץ, הוא היה יודע למחות על זה.

לפני שבוע הייתי אצל הלוחם בראל חדריה שמואלי, ישבתי עם אחיו ששאל אותי איך ממשיכים, בכינו יחד. לא יודע איך ממשיכים, כנראה מכח המשימות הגדולות שבראל וארי היו מצווים עלינו לעשות.

ארי היה אחי הגדול, גדול בגוף, גדול במעשים וגדול ברוח. הוא חסר לי. האמת, אני ממש מתגעגע. היום הזה הוא יום קשה, יום רע, יום של געגוע שאני ממש מרגיש בו שהעולם שלי חסר. היום הזה הוא יום שאני מרגיש את המחיר, את הייסורים, את החיסרון שנפער בי. בעצם יום בו נפער בור בעולם.

ארי. לוחם. שקדן. איש אמת. איש תורה. איש ארץ ישראל. גיבור של מדינת ישראל. גיבור שלי.

קריאת השם לנכדו של ארי פולד הי"דבאדיבות המשפחה

ארי פולד נרצח ב-16 בספטמבר 2018 במתחם רמי לוי בצומת גוש עציון על ידי מחבל פלסטיני בן שש-עשרה וחצי. הרוצח נעצר במקום האירוע, בטרם הספיק לרצוח אנשים אחרים וזאת נוכח התושייה והגבורה שגילה ארי בכוחותיו האחרונים. האירוע כולו תועד במצלמות האבטחה במקום.

ארי היה בן 45 בהירצחו, הובא למנוחות בבית העלמין בכפר עציון. הוא הותיר אישה וארבעה ילדים, הורים וארבעה אחים.