איתן בירן ששרד מהאסון (מימין למטה)
איתן בירן ששרד מהאסון (מימין למטה)צילום: פייסבוק

אתי פלג, סבתו של איתן בירן, שלכאורה נחטף לישראל מדודתו שבאיטליה, שוחחה עם גולן יוכפז ב-103fm וסיפרה בריאיון ראשון על מצבו של הילד לאחר שהגיע לישראל.

"המצב של איתן הוא בכי רע. לא הייתה פה שום חטיפה, הילד פשוט רצה לחזור לישראל כבר המון זמן. גם כשההורים שלו היו בארץ הוא רצה תמיד להיות פה. הוא נולד וגדל בבית שלי. סוף סוף אחרי 4 חודשים רופאים יראו מה קורה עם הילד, כי איתן לא ראה שום רופא חוץ מדודה שלו באיטליה, החתול שמר על הקצפת.

היא בכלל רופאה של אסירים, היא לא מוסמכת לטפל בילדים. במשך 4 חודשים אסרו עליי ועל שמוליק להיפגש עם הרופאים והפסיכולוגים - עם אף אחד. לא ראו אותנו ממטר", אמרה פלג.

היא ציינה כי "לאיתן הייתה ילדות מאושרת, הוא נכד ראשון משני הצדדים וקיבל המון חום. הוא באה מהאהבה. ילד נפלא וחכם. בזמן הקורונה, מעל חצי שנה הוא היה אצלי בבית. איך שפרצה המגפה - ישר הבאתי אותם אליי".

על מצבו הבריאותי אמרה: "הוא כרגע עובר אבחונים מאוד יסודיים בתל השומר על הכל, כולל טיפול פסיכולוגי, מה שהיה צריך לעשות לפני הרבה זמן ולא נעשה".

"איתן הוא העולם שלנו ואנחנו רוצים לדעת שהוא בסדר, זה כל מה שמעניין אותנו. הילד מאושר מאוד שהוא חזר לישראל, הוא בכלל לא הכיר את המשפחה באיטליה. לא היה קשר בכלל בין המשפחות. אבל אני מטפלת בו עכשיו, ברור, כי אני הסבתא, אני האמא של טל. אני מטפלת באיתן", היא מסכמת.