חברותא בראש יהודי
חברותא בראש יהודיצילום: ראש יהודי

קירוב יהודים וחיבור לזהותם היהודית הפך בשנים האחרונות לשם קוד עבור שליחות בחו"ל. זאת למרות שגם כאן, בישראל, מתגוררים ברחבי הארץ מיליוני יהודים שניתן וחשוב לקרב אותם אל זהותם היהודית, ולהכיר להם את הגוונים השונים והמיוחדים שקיימים ביהדות ובתורה.

ציבור הציונות הדתית, הנושא זכויות רבות בתחומים שונים, החל בשנים האחרונות לפחד מהמושג 'הדתה' ומהחזרה בתשובה, עד ששכחנו את היהודים הנמצאים ממש לידינו, ברחבי מדינת ישראל שהיו שמחים לשמוע ולהכיר, והחליט להשקיע את כל מרצו רק במשלחות לחו"ל, לקרב את הרחוקים.

מזה 25 שנה שמרכז 'ראש יהודי' פועל בלב תל אביב ומקרב באהבה רבה את כל מי שמעוניין לשמוע ולטעום את טעמה של תורה.

תל אביב, שהפכה לעיר חילונית מובהקת בשנים האחרונות, התגלתה לאנשי ראש יהודי כעיר עם צמא גדול לשמוע, ובתוכה רבים שמחכים להזדמנות להכיר מקרוב את ייחודיותה של היהדות ממקום אוהב ומקרב.

לפרטים נוספים והרשמה לבית המדרש לשליחות "הנני" לחצו כאן

ציבור הציונות הדתית, זה שנקרא לדגל בתחומים רבים ויזם פעולות רבות וחשובות כמו משימת ההתיישבות, קצונה, שירות לאומי, השתלבות באקדמיה, עיירות פיתוח, חסד ועוד, שכח ממשימה אחת חשובה וראשונה במעלתה.

מרכז 'ראש יהודי', ובראשו ישראל זעירא, מייסד ויו"ר ראש יהודי, הבינו את הצורך הגדול שהתעורר בשנים האחרונות, והחליטו להתייצב למשימה. לשם כך, ייפתח בשנה הקרובה ביוזמת ראש יהודי, בית מדרש חדש לשליחים: "הנני".

אחרי שנים של פעילות במרכז תל אביב והבנה שיש התעוררות ורצון גדול בציבור הרחב לשמוע, להכיר וללמוד על יהדותם, החליטו בראש יהודי לשכפל את מודל פעילותם בתל אביב לשאר חלקי הארץ.

בית המדרש, שייפתח מיד לאחר החגים, יקיים קורסים לאנשים עם תחושת שליחות חזקה, שרוצים להפיץ את אור התורה בעולם, ואין להם את הכלים והידע לעשות זאת. "זו בשורה חדשה ומשמעותית למגזר" אומר ישראל זעירא על בית המדרש החדש.

"בית המדרש החדש שמוקם בתל אביב, יערוך שיעורים עם מיטב המרצים ורבני הדגל של הציונות הדתית, במטרה ללמד את כל מי שחפץ בכך כיצד נכון לקרב יהודים ולהגיע לליבם ממקום אוהב ובלי להתפשר על האמת שלנו".

אנשים רבים המתגוררים בערים שונות ברחבי הארץ נחושים ברצונם לקיים שליחות, אולם לא רוצים לעזוב את מקום מגוריהם, ואין בידיהם את הכלים המתאימים לעשות זאת בעיר מגוריהם. בבית המדרש לשליחות "הנני" יקבלו הלומדים הכוונה ומגוון כלים חשובים ופרקטיים שיסייעו להם להפוך לשליחים באזור מגוריהם, מבלי להתנתק מסביבתם הטבעית. הם ילמדו לקחת את הרצון הגדול והחשוב הזה ולסחוף את סביבתם ולהשפיע.

"הנני" נועד ליצור מקום מרכזי ללימוד קירוב באהבה לנקודה היהודית שבכל אחד מאיתנו. בית המדרש מחזיר את נושא התשובה והקירוב לסדר היום של הציבור הדתי-לאומי, עם ראש מורם ובלי להתנצל. הכשרת שליחים שיפעלו בכל רחבי הארץ היא מתבקשת והכרחית על מנת לפתוח לציבור הרחב בישראל את הדלת לחיבור עוצמתי ועמוק למקורותיהם.

לפרטים נוספים והרשמה לבית המדרש לשליחות "הנני" לחצו כאן