קומנדו
קומנדוצילום: דובר צה"ל

רב חטיבת הקומנדו בצה"ל, סרן הרב י׳, מתאר בשיחה עם ערוץ 7 איך חוגגים את חגי תשרי בזמן פעילות מבצעית שכמעט ולא נפסקת לרגע.

"גם בפעילות מבצעית אנחנו בעוצבת הקומנדו מוודאים שכל חייל מקבל את המענה השלם לקראת החגים. בחשיבות עליונה שכל חייל, בכל גזרה יוכל לקיים את מצוות ומנהגי החג. כוחות יחידות הקומנדו, אגוז, מגלן ודובדבן שפזורים בגזרות מקבלים מענה בבסיס האם או בעמדה אחורית כאשר מסיימים את הפעילות''.

''אנחנו נמצאים במערך מתוגבר לקראת החגים הקרובים, בידיעה שהמציאות הביטחונית מכריחה את לוחמינו להיות בפעילות מבצעית משמעותית ללא הבדל בין חול ומועד''.

סרן הרב י'
סרן הרב י'צילום: דובר צה"ל

אילו מאמצים נעשים כדי לאפשר ללוחמים לחגוג את החג כהלכתו?

''בתפקידי אני מגיע ליחידות הקומנדו, להיפגש עם מפקדים וחיילים לשיח, מענה והתייעצות אישית ומקצועית על התנהלות מבחינה הלכתית בפעילויות מבצעיות. כל מה שנוגע לתפילות, שמירת כשרות שבת וצומות. ''בימים אלו, אנו עוסקים רבות בכך שכל יחידה ערוכה לחג, שותף לכל סיורי הסליחות, ונביא מרבנות הפיקוד את ארבעת המינים לחלוקה''.

האם תוכל לספר על פרויקט חדש לקראת החגים?

''כחלק מפרויקט של רבנות העוצבה אשר החל לפני כשנה לחיזוק לוחם החובה הנשוי בעוצבת הקומנדו, הלכנו לסיור סליחות לפני תקופת החגים. סיור הסליחות נעשה בשיתוף ענף תודעה וזהות יהודית באכ''א ורבנות הצבאית בפיקוד המרכז. בעוצבת הקומנדו אנחנו שמים במטרה את חיזוק הלוחמים והנשים, כדי שימשיכו בשירות משמעותי בפיקוד תוך העצמת המשפחה והגב בבית. בניית המשפחה בשלביה הראשונים היא המשמעותית ביותר, וחשוב לנו לתמוך בלוחמינו בעת הזאת''.

רס״ן י׳, מפקד פלגה באגוז, סיפר לערוץ 7 על אווירת ראש השנה ביחידה המיוחדת: ''את ערב חג ראש השנה אני והפלגה העברנו בשטח, עם אווירה ותפוח בדבש. הלוחמים בפלגה ממשיכים להיות בפעילות, מעבירים את החג ביחד במורל גבוה ובכוננות מבצעית''.