קורונה
קורונהצילום: Yonatan Sindel/Flash90

5,567 ישראלים אובחנו בסוף השבוע כחיוביים לקורונה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות. בסך הכול פוענחו בשישי ובשבת כ-92 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 6.3%.

מספר החולים קשה עלה ל-717, מתוכם 195 מחוברים למכונות הנשמה.

מבין החולים הקשים – 480 אינם מחוסנים, 157 קיבלו שתי מנות ו-55 קיבלו שלוש מנות. שיעור הלא מחוסנים בקרב החולים הקשים עלה מעט והוא מתקרב ל-70%.

היום נוספו 112 חולים קשים חדשים. מנתוני משרד הבריאות עולה כי 79 מהם לא מחוסנים, 23 מחוסנים ללא מנת דחף וארבעה בלבד התחסנו גם במנה השלישית. לגבי יתר החולים לא התקבלו נתונים.

בסוף השבוע נפטרו בישראל 14 חולי קורונה. שמונה מהם לא מחוסנים בכלל, שלושה קיבלו שתי מנות חיסון ושניים קיבלו גם את מנת הדחף.

צוות המומחים של ה-FDA החליט בליל שבת להמליץ על מתן המנה השלישית של החיסון רק לבני 65 ומעלה.

בהתייחסו להמלצת ה-FDA הערב, אמר ראש הממשלה נפתלי בנט כי "ה-FDA החליט ללכת בדרכה של ישראל ולהתחיל בחיסון שלישי למבוגרים ולאוכלוסיות בסיכון בכל הגילאים. אני ממליץ למדינות העולם ללמוד מניסיוננו ולהקדים לחסן את כולם בבוסטר: החיסון בטוח, עובד, מציל חיים והוא מה שמפריד בין חיים נורמליים לבין סגרים בלתי פוסקים. אני מעריך שה-FDA יאשר בהדרגה את הרחבת החיסון לעוד קבוצות גיל, כפי שקרה בישראל, ככל שיעילות החיסון השני תמשיך לרדת גם בקרב קהלים צעירים".