שני המחבלים האחרונים שנמלטו מכלא גלבוע איהם כמאמג'י ומונדאל אנפיעאת נתפסו הלילה בחיים בג'נין על ידי כוח ימ"מ, יחידת העילית של משטרת ישראל ומשמר הגבול. יחד עם המחבלים נעצרו שני סייענים.

המעצר התאפשר בעקבות מידע מודיעיני שהעביר שירות הביטחון הכללי לכוחות בשטח.

במהלך הלילה, נכנסו כוחות צה"ל, ימ״מ, שב״כ וסיירת 'חרוב' למרחב העיר ג'נין, ביצעו פעולות בידוד וכיתור שכללו ירי סביב המבנה בו הסתתרו המחבלים הנמלטים שיצאו כשהם אינם חמושים וללא התנגדות.

בעת יציאת הכוחות מהעיר התפתחו הפרות סדר במספר מוקדים במהלכן מפרי הסדר יידו אבנים והשליכו מטענים לעבר הכוחות וכן חמושים ירו במרחב.

על המבצע בפיקוד המרכז פיקד תת-אלוף יניב אלאלוף, מפקד אוגדת יהודה ושומרון.

קודם לכן דיווחו מקורות פלסטינים חילופי אש בין כוחות צה"ל ובין מחבלים חמושים בג'נין. עוד דווח על פצוע פלסטיני בעימותים. אין נפגעים לכוחותינו.

איהם כמאמג'י (35), תושב כפר דאן שליד ג'נין, יושב כבר 16 שנים בכלא הישראלי אחרי שנשפט לשני מאסרי עולם, על חטיפתו לרמאללה ורציחתו של הנער אליהו אשרי ב-2006, ועל ניסיון לבצע פיגוע התאבדות.

כמאמג'י תכנן לפוצץ אוטובוס עמוס אזרחים באמצעות מכונית תופת עמוסה בכ-100 קילוגרמים של חומר נפץ. בבריחה מכלא גלבוע בתחילת החודש נמלטו שישה מחבלים, ארבעה מהם נתפסו בסוף השבוע שעבר.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, בירך את הכוחות "כשבועיים לאחר הבריחה מהכלא, וכשבוע לאחר שהצלחנו לשים את היד על 4 מחבלים בשטח ישראל, הצליחו הלילה לוחמי הימ"מ במבצע משותף יחד עם השב"כ וצה"ל לאתר את שני המחבלים הנותרים בבית בג'נין ולעצור אותם.

מאז שנמלטו פעלה משטרת ישראל, בהובלת מחוז הצפון של המשטרה, בתגבור כוחות רבים, יחד עם שאר ארגוני הביטחון, בפריסה רחבה של אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, תוך מצוד מודיעיני, חקירתי ומבצעי והודות לשיתוף הפעולה יוצא הדופן בין כל הארגונים, משטרה, שב"כ וצה"ל הצלחנו יחד לסגור מעגל.

ככל שהזמן חלף ידענו שמקום הימצאותם הוא בג'נין. נערכנו במשך מספר ימים לפעילות המורכבת, והלילה לאחר שהתקבל המידע לו חיכינו, ניתן האות לפעילות הכוחות כשבחזית לוחמי הימ"מ. מערכת הביטחון כולה ואנו, שוטרי ולוחמי משטרת ישראל המשטרה נמשיך לפעול באופן נחוש והתקפי למען ביטחון אזרחי ישראל".

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר, "תם ונשלם. כל ששת המחבלים נתפסו ויחזרו לכלא, במבצע מרשים, מתוחכם ומהיר של השב״כ, המשטרה וצה״ל".

"אני רוצה להודות לכוחות הביטחון שפעלו, לילות כימים, גם בשבת ובחג, כדי להביא את האירוע לידי סיום. את מה שהתקלקל - אפשר לתקן", דברי בנט.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב הוסיף, "המצוד תם בצורה מוצלחת אך המשימה עדיין לא נגמרה, יש לוודא שאירוע כזה לא יחזור על עצמו גם בעתיד - ולכן בימים הקרובים אביא לאישור הממשלה את הקמת ועדת הבדיקה הממשלתית, שלה אורה לבדוק את השתלשלות הנסיבות שהובילו להתרחשות ההימלטות, מסקנות והמלצות באשר למכלול ההיבטים הפרטניים והמערכתיים שהאירוע עורר".

שר המשפטים גדעון סער כתב בטוויטר, "מברך את כוחות הבטחון: משטרת ישראל, השב״כ וצה״ל עם סיום המבצע המוצלח ללכידת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע. יישר כח על הנחישות, המקצועיות והדבקות במשימה".

שר האוצר אביגדור ליברמן ציין כי "קרוב לשבועיים מתנהל מצוד אחרי המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע. בזמן שכולנו המשכנו בשגרת חיינו, כוחות הביטחון לא חדלו במשימתם - הם המשיכו באיתור ולכידה של המחבלים והשיבו את הביטחון לציבור. אני מבקש להודות להם ומברך על ועדת החקירה שהוקמה. אירוע כמו זה אסור שיחזור על עצמו".

יו"ר הכנסת מיקי לוי אמר כי "הנחישות, המודיעין, אומץ הלב של הלוחמים והמקצועיות הוכיחו את עצמם. שמח שהאירוע המבצעי המסוכן ובעל הפוטנציאל הנפיץ הזה בא על סיומו כשהשישה בידינו בלי נפגעים לכוחותינו".

חבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד הגיב, "אני מברך את כוחות הביטחון שלכדו את כל 6 המחבלים שנמלטו מבית הכלא גלבוע. בעבודה נחושה הם הוכיחו שוב שידה של ישראל תגיע לכל מבקשי רעתנו - בכל מקום בו יפעלו. אני מבקש לשבח את אנשי השב״כ, צה״ל ומשטרת ישראל על פעולתם המקצועית והמסורה שהביאה ללכידת המחבלים".

חבר הכנסת ניר אורבך מימינה כתב כי "המצוד אחר המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע הושלם בשעה טובה. בעז"ה והודות לכוחות הביטחון שפעלו בג'נין. שאפו ענק".