בדיקת קורונה
בדיקת קורונהצילום: Yossi Aloni/Flash90

ילדי כיתות א' עד ו' לא יוכלו לחזור ללימודים אחרי החגים בלי הצגת בדיקת קורונה עם תוצאה שלילית. מורים יצטרכו להציג אישור על קבלת חיסון שלישי.

על פי החלטת שרי הממשלה, תלמיד שיגיע ללא אישור יישלח לביתו או יבודד בבית הספר עד שהוריו יגיעו לאסוף אותו.

7,445 מאומתים חדשים לקורונה אובחנו בישראל אתמול (שבת) לאחר שבוצעו 139,167 בדיקות. בבתי החולים מאושפזים 726 חולים שמצבם מוגדר קשה, מהם 195 מונשמים. מניין הנפטרים מקורונה בישראל עלה ל- 7,511 בני אדם.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר הבוקר בריאיון לרן בנימיני בכאן רשת ב, כי מדובר בכמות גדולה יחסית לנתונים שמתקבלים בשבת.

מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף כי הנתונים סביב החגים מבלבלים, וכי יש בלימה מסוימת בתחלואה הקשה ובהידבקות. "אנחנו עדיין לא יצאנו מהגל הרביעי, אנחנו קוראים לאנשים להמשיך להתחסן כדי לצאת מהגל הזה".

פרופ' אש סיפר כי בחודש הקרוב יגיעו לישראל חיסונים לקורונה של חברת אסטרהזניקה. הוא ציין כי החיסונים יסופקו לאוכלוסייה שאינה יכולה לקבל את החיסונים הנוכחיים של פייזר ושל מודרנה. באשר לאישור המנה השלישית ב-FDA לבני 65 ומעלה, אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי "בארצות הברית חיסנו מאוחר יותר, הם לא רואים את הדעיכה הרחבה שראינו אצלנו - לכן ההחלטה שלהם כזאת".

אמש פורסם ב"חדשות השבת" בכאן 11 כי שמונה צעירים בני 40-35, שאינם מחוסנים ומרביתם ללא גורמי סיכון, מחוברים למכונת אקמו, ומאושפזים במצב קריטי לאחר שחלו בקורונה. עוד דווח כי בכירי משרד הבריאות מוטרדים מהעלייה במספר הצעירים במצב קריטי, ואומרים כי הנתונים תומכים בסברה שזן הדלתא אלים יותר.