מסייעים בבניית הסוכות
מסייעים בבניית הסוכותצילום: באדיבות ישיבת בנ"ע פסגת זאב

עוד בטרם נכנס חג הסוכות, תלמידי בתי ספר על יסודיים בירושלים פקדו את החצרות ברחבי העיר וסייעו לקשישים, משפחות חד הוריות ואנשים הזקוקים לסיוע לבנות סוכה לקראת החג הקרב בהתנדבות מלאה.

היוזמה היא שיתוף פעולה של מנהל החינוך בירושלים יחד עם כעשרה תיכונים משכונות שונות בירושלים אשר תלמידיהם התגייסו למשימה.

חגית משה, סגנית ראש עיריית ירושלים ומחזיקת תיק החינוך, אמרה: "ערבות הדדית היא ערך עליון והמפתח לכל מהלך חינוכי, מאות תלמידי בתי הספר העל יסודיים התרוצצו בין חצרות תושבי ירושלים וסייעו להם להגיע לחג הסוכות עם סוכה מהודרת".

לדבריה, "הרווח מהפרויקט המצויין הזה הוא כפול, גם סיוע לקשישים ומשפחות הזקוקות לעוד יד כדי להעמיד סוכה וגם תחושת סיפוק יוצאת דופן עבור התלמידים הצעירים"

הרב בן ציון אלול, ראש ישיבת בני עקיבא 'נתיבות חיים' בפסגת זאב, אמר: "תודה לעיריית ירושלים על הזכות, תלמידי כיתה י"ב יצאו לסייע בבניית סוכות לקשישים ואנשים המתקשים בבניית סוכה וחזרו ב'אורות', ישנם בתים בהם התושבים ביקשו לשלם לתלמידים והם סירבו בנימוס, אין ספק שהשנה התלמידים יכנסו לאווירת החג מלאי סיפוק ובתחושה שנתנו לזולת".

משה ליאור יגן תלמיד כיתה י"ב בישיבת בני עקיבא נתיבות חיים: 'שמענו מהמורים שלנו בישיבה שישנם זקנים ומבודדים שמתקשים בבניית סוכה בכוחות עצמם והציעו לנו להתנדב במסגרת הפעילות המשותפת עם העירייה. קפצנו מיד על הרעיון והיום בתוך שעות בודדות עזרנו ל-5 משפחות בשכונה שלנו פסגת זאב וכן בשכונות החרדיות במרכז ירושלים. אני יכול להגיד בשם כל החברים שהיום היה משמעותי הרבה יותר משחשבנו, מעבר לבניית הסוכות הפיזית פגשנו תושבים שהיו צמאים ליחס מחבר'ה צעירים והחיוך על הפנים שלהם עוד לפני שהתחלנו לבנות את הסוכה היה שווה כבר את ההגעה שלנו.