בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש עיריית כפר קאסם, עאדל בדיר, לא מרוצה מתפקוד ממשלת בנט-לפיד וטוען כי לא תקוים אף אחת מההבטחות שניתנו למפלגת רע''מ השותפה בקואליציה.

בראיון לשרון גל ברדיו גלי ישראל אמר בדיר: "אני לא דובר של רע"מ אבל אני דובר מהשטח. הגיע הזמן לפרק את הממשלה הזו. הכל הבטחות. למסקנה שהגיע מנסור עבאס - הגעתי כבר לפני חודש ואמרתי את זה למנסור, ואני הייתי מאלו שתמכו בהקמת הממשלה.

''מנסור אמר שהוא נותן צ׳אנס והוא האמין בזה. יש לנו חברים מכפר קאסם בממשלה הזו, וואליד טהעא ועיסוואי פריג׳, אני קורא להם: אל תצביעו לממשלה הזו, הם לא יעשו כלום עבור החברה הערבית, הכל הבטחות הבטחות, מאה יום עברו והחלטות הממשלה הן כאילו לא קיימת החברה הערבית. כראש עיריית כפר קאסם הסתדרתי יותר טוב עם משרדי הממשלה של נתניהו".

ראש העיר כפר קאסם הוסיף: "אני קורא לחברי הכנסת הערבים - אל תצביעו בעד התקציב, לממשלה הזו אין כוונה לקיים משהו. הכל הבטחות באוויר".

כזכור, יו"ר רע"ם מנסור עבאס תקף באופן חריג את שותפיו לקואליציית בנט-לפיד. על פי הדיווח בחדשות 12 עבאס ציין שהממשלה "נמצאת בפרשת דרכים" והאשים: "החשש מביקורת הימין מונע מהממשלה לעמוד בהתחייבויות שלה". עוד הוא אומר: "לא לחינם חשבתי שעדיף לרע"ם ללכת עם ממשלת ימין".

"הם שכחו שנתניהו היה מסתובב ומספר כמה כסף העביר למגזר הערבי", הוא מאשים. "צילו של נתניהו מרחף על הממשלה הזאת. אי אפשר להישאר תמיד מפוחד מה יגידו בליכוד".

בליכוד הגיבו לדברי עבאס ואמרו כי מעולם לא העבירו לו הצעה להקים ממשלה: ''האיום המזויף של מנסור עבאס נועד להציג מצג שווא כאילו בנט ולפיד עומדים מול דרישותיו בשעה שהם כבר נכנעו להן במכירת החיסול לרע"מ כשהקימו את ממשלת השמאל.

''עבאס יודע היטב שמעולם לא קיבל הצעה להצטרף לממשלת ימין והאלטרנטיבה היחידה שעמדה בפניו זו ממשלת השמאל שנכנעה לכל דרישותיו'', הוסיפו בליכוד.