זירת התאונה הקשה בכביש 89
זירת התאונה הקשה בכביש 89צילום: אייל מרום איחוד הצלה סניף מעלות

התאונה הקטלנית בצפון | איילה רוזנברג, קומונרית בסניף בני עקיבא בעיר חריש שנפצעה קל בתאונה, שיחזרה בגלי צה''ל את רגעי האימה.

"ישבתי בדיוק מאחורי הנהג. ראיתי שהוא נוסע מהר מדי בשביל העיקולים בכביש, הוא איבד שליטה וסטה. הדבר האחרון שאני זוכרת זה בום גדול. אמרתי שמע ישראל, חשבתי שזה הסוף", סיפרה רוזנברג.

היא תיארה: "יש לי שתי חניכות שפצועות קשה, אני יצאתי בזול. אחרי התאונה ראיתי חניכה מדברת בטלפון, אז התקשרתי לאמא שלי ואמרתי לה שאני בסדר, כדי שהיא לא תגלה בחדשות. הייתי בטוחה שכולנו לא עומדים לצאת מזה".

תאונת הדרכים הטראגית שבה היו מעורבים אוטובוס, משאית ורכב פרטי הובילה למותם של חמישה בני אדם, ולפציעתם של עשרות. שישה בני אדם נפצעו באורח קשה בתאונה, בהם נהג הרכב ראובן בן אלי, ושניים מנוסעי האוטובוס.

היום תתקיים ההלוויה של מורן בן אלי בת ה־35 ממעלות תרשיחא, ושלושת ילדיה, דקל בן ה־15, ליאם בן ה־11 ואנאל בת ה־5. האב, ראובן, שנפצע באורח קשה התעורר הבוקר ושמע מהרופאים את הבשורה הקשה על אובדן משפחתו.

עמי, אחיו של האב, התראיין ל-103FM. "מצבו נשאר עדיין קשה, הוא מורדם ומונשם. ינסו במהלך היום לנסות להעיר אותו ולאמוד באיזה נזקים מדובר כתוצאה מהתאונה. 24 השעות הראשונות הן קריטיות. כרגע שני האחים שלי נמצאים איתו, לא עוזבים אותו. אנחנו מתחילים לעשות את כל ההכנות לנושא הלוויות היום", אמר עמי.

ראובן הוא הקטן מבין ארבעה אחים, "בן 36, עבד כנהג מונית לאחרונה. משפחה נורמטיבית, 3 אחיינים מתוקים שאני לא מבין את גודל האסון. היינו בהכנות לקראת הבר מצווה של אחיין שלי שנספה אתמול. 5-4 חודשים לפני בר מצווה זה היערכות לכל המשפחה, הוא התחיל כבר ללמוד. זה משהו שלא יקרה כבר".



המשפחה הייתה אתמול בדרכה לחגיגה משפחתית בחצור, "זה התחיל כמשהו טוב שרצינו לעשות כמשפחה ובסוף התפוצץ לנו אסון כזה בפרצוף. יש לי אח שגר שם הוא רצה לעשות מן סעודת הודיה, היינו צריכים כולנו להתכנס בבית כנסת בחצור. סיימנו את תפילת מנחה ואז קיבלנו את הבשורה הנוראה מכול".

עמי הוסיף כי "חשוב לנו להביא את גיסתי ואת האחיינים שלי כמה שיותר מהר לקבורה. עניין של דחייה זה חילול כבוד המת. זה חלום שהוא מציאות. אני פשוט לא יודע להגיד מה אני מרגיש אפילו, אני לא יכול לתאר את זה".