משה אבוטבול
משה אבוטבולצילום: אברהם הלל שרייבר/TPS

ח"כ משה אבוטבול (ש"ס), יו"ר השדולה למען שמירת השבת, תקף היום (ראשון) את שרת התחבורה מרב מיכאלי שטסה לישראל בעיצומה של השבת.

כזכור, השרה מיכאלי חזרה לישראל בשבת האחרונה, אחרי שבועות רבים שבהם שהתה בארצות הברית לרגל הולדת בנה אורי מאם פונדקאית.

"כבר כחודשיים השרה מיכאלי לא הייתה בארץ", כתב ח"כ אבוטובול בחשבון הטוויטר שלו. "אוקי, גם לא חשנו בחסרונה".

"אבל להגיע דווקא בטיסה בשבת (כשישנן אפשרויות נוספות) כשרת התחבורה לארץ זה מוכיח על חוסר רגישות למדינה היהודית שלנו", הוסיף. "ואולי עדיף שתשאר שם בחו"ל. מבטיח שלא נזיל דמעה".

כפי שפורסם, מיכאלי פרסמה בטוויטר תמונה עם בנה התינוק, וכתבה: ''שנים אני נלחמת על שוויון בעולם העבודה לנשים בכלל ולנשים עם ילדות וילדים בפרט. הבוקר אני יוצאת בפעם הראשונה ליום עבודה עם אורי בבית. עכשיו נראה אותי''.

ח"כ יעל רון בן משה מסיעת כחול לבן הציעה למיכאלי להביא את אורי למשכן הכנסת: ''מרגש מרב. הלשכה הצמודה בכנסת תשמח לסייע. תביאי אותו למשכן. העבודה באה הביתה. הבית בא לעבודה'', כתבה בן משה בטוויטר.

כאמור, מיכאלי נחתה אתמול בנתב"ג לאחר כחודש וחצי בארצות הברית, שם נולד בנה הראשון והמשותף לה ולבן זוגה ליאור שליין, באמצעות אישה פונדקאית.

בשבועות שבהם נעדרה מיכאלי מעבודתה בירושלים, היא השתתפה בישיבות עבודה באמצעות ZOOM, אך גם לא מעט דיונים בוטלו בשל היעדרותה הממושכת, חלקם בהתראה של יממה בלבד.

בישיבת הממשלה הראשונה לאחר הולדת בנם אורי, ראש הממשלה נפתלי בנט בירך את מיכאלי ואת בן זוגה ליאור שליין: "אנחנו התבשרנו על הולדתו של אורי, בשם שרי הממשלה אני רוצה לאחל למרב ולליאור מזל טוב גדול,