טקס החתימה
טקס החתימהצילום: אלאונורה שילוב, לע"מ

שר המשפטים גדעון סער ושר המשפטים הגיאורגי, ראטי ברגזדה, חתמו היום (ה') על מזכר לשיתוף פעולה בין משרדי המשפטים של ישראל וגיאורגיה.

מטרת מזכר ההבנות עליו חתמו השרים היא לחזק את הקשר בין מערכות המשפט של ישראל וגיאורגיה, מתוך הכרה בחשיבות שיתוף הפעולה ביניהן בזירה המשפטית.

במסגרת מזכר ההבנות, המשרדים התחייבו לחזק את שיתוף הפעולה האזרחי והפלילי, כולל בעניין הסגרות והעברת אסירים, ולשתף פעולה בתחומים נוספים, ביניהם גישה למערכות ציבוריות וממשל זמין ויעיל. שיתוף הפעולה יתאפשר באמצעות חילופי מידע, חילופי מומחים וסמינרים משותפים.

הפגישה הייתה בהמשך להירתמותו של שר המשפטים הגיאורגי לבקשתו של שר המשפטים הישראלי לסיוע בפתרון המשבר עם משפחות הפונדקאות שעוכבו בגיאורגיה בשל קשיים בירוקרטיים שנוצרו עם משבר הקורונה.

סער אמר בטקס החתימה: "ההסכם עליו חתמנו היום הוא הוכחה נוספת ליחסים החמים בין מדינת ישראל וגיאורגיה. אנו עדים לשיתוף פעולה הדוק ומוצלח בין המדינות ואני בטוח שהיחסים בינינו ימשיכו להתחזק, בין היתר בזירה המשפטית".

ערן דוידי, מנכ"ל משרד המשפטים: "משרד המשפטים מכיר בחשיבות של פיתוח וחיזוק הקשרים שלנו עם משרדי משפטים ברחבי העולם. אנו נמשיך לחזק את שיתוף הפעולה המשפטי שלנו עם עמיתינו, כולל עם גיאורגיה. ההסכם עליו חתמנו היום יאפשר חילופי ידע ומומחים בין המדינות, בכלל תחומי המשפט".