רון ארד
רון ארדפלאש 90

האתר 'אינדיפנדט ערביה' בשפה הערבית פרסם בסוף השבוע פרטים חדשים על החטיפה והחקירה של גנרל איראני שביצעה, לכאורה, ישראל במהלך המבצע לאיתורו של רון ארד.

בדיווח, המצטט גורמים איראניים בכירים, נטען כי "המוסד חטף בכיר לשעבר בכוח קודס שזכה לכינוי 'צברי' שבידיו היה עשוי להיות מידע על גורלו של ארד".

מדובר בגנרל שנשלח על ידי איראן ללבנון בשנות השמונים ועזר להכשיר את הכוחות שבסופו של דבר יקימו את ארגון הטרור חיזבאללה. אחר כך שירת בכוח קודס האיראני ובשנים האחרונות ייעץ לכוחות המשטר הסורי.

בנט חושף: אנשי המוסד יצאו לחפש מידע חדש על רוןערוץ כנסת

'צברי', כך טוענים הגורמים האיראניים, נחטף בדמשק לפני כמה שבועות. הוא לא חשש לפגיעה בו שכן הוא גר בסמוך לשגרירות האיראנית וניהל שגרת חיים קבועה שכללה ריצות יומיות. באחת הריצות תפסו אותו קבוצה בלתי מזוהה של אנשים, הכניסו אותו למכונית ונסעו.

עוד נטען בעיתון כי "הגנרל הובא לישראל ונחקר באינטנסיביות ובתום החקירה הועבר ליוהנסבורג שבדרום אפריקה שם שוחרר סמוך לשגרירות איראן", מצויד במספר הטלפון של השגרירות.

בשבוע שעבר פרסם העיתון 'ראי אל-יום' היוצא לאור בלונדון כי ישראל חטפה את האיש, שעל פי החשד החזיק במידע על גורלו של ארד.

באותו יום נאם ראש הממשלה בכנסת ואישר כי ישראל יצאה למשימה בחודש שעבר בניסיון לחשוף מה עלה בגורל של רון ארד שנפל בשבי בשנת 1986 ומאז שנת 1988 אבדו עקבותיו.

העיתון הסעודי 'אל ערביה' טען כי במסגרת המבצע האחרון מצאו סוכנים ישראלים גופה שנבדק האם יש קשר בינה לבין רון ארד במזרח לבנון. לדיווח זה לא ניתן אישור משום מקור אחר.