שמחה גולדין: יש הזדמנות ללחוץ על החמאס

שמחה ולאה גולדין עמדו הבוקר (ראשון) מול מלון ''המלך דוד'' בירושלים, שם נפגשת קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל עם ראש הממשלה נפתלי בנט.

שמחה, אביו של הדר גולדין הי"ד המוחזק ברצועת עזה, מצפה מגרמניה לעצור את הסיוע לעזה עד להשבת הבנים: "מה שגרמניה עשתה עם חיזבאללה, עצרה לה כספים ואז החיזבאללה התחילה להתארגן בהתאם, ככה גרמניה צריכה לעשות לגבי החיילים והאזרחים הדר ואורון, אברה והישאם, ומי שצריך לדרוש את זה מגרמניה זאת ממשלת ישראל''.

שמחה אמר לערוץ 7 כי ''לפני שנתיים היינו עם הנשיא ריבלין בגרמניה, נפגשנו עם שרים בממשלה והשרים חיכו לתגובה ישראלית שתדרוש מהם לעשות את זה, עד היום זה לא הגיע. אני מצפה שהממשלה בראשות בנט היום בפגישה עם הנשיאה מרקל תדרוש לעצור את הכספים שנכנסים לעזה עד שחמאס מחזיר את החיילים והאזרחים בחזרה למדינת ישראל".

''ממשלת ישראל לא פועלת כדי להשיב את החיילים והאזרחים, את הדר גולדין הבן שלי ואת אורון שאול, יש כאן הזדמנות להפעיל לחץ בינלאומי על חמאס מצד גרמניה ומצרים, ממשלת ישראל לא דורשת את זה''.

גולדין לא מתרשם מהאפשרות שישראל תחזיר את הבנים במבצע צבאי, ''אחרי 'שומר החומות' הרמטכ''ל כוכבי אמר לי שלא תכננו בסבב הזה להשיב את החיילים, עושים סבבים ולא מביאים את החיילים, וזה תקדים רע מאוד לכל משפחות החיילים שיידעו שמדינת ישראל וצה''ל לא משיבים את החיילים שלהם גם כשיש מבצע וסבב נוסף''.