עירית לינור
עירית לינורצילום: יהושע יוסף

ראש הממשלה נפתלי בנט שביקש לשבח את אנגלה מרקל במהלך ביקורה בישראל, אמר לה בישיבת הממשלה החגיגית: "את, הקנצלרית, משמשת מזה שנים כמצפן המוסרי של יבשת אירופה כולה ומתווה קו בלתי מתפשר של תמיכה בישראל".

אשת התקשורת עירית לינור ביקשה להזכיר לבנט כי בשנות שלטונה של מרקל הגדילה גרמניה את הסיוע לאונר"א מ-3 מיליון יורו בשנה ל-170 מיליון יורו. כמו כן, גרמניה היא המממנת העיקרית של ארגוני שמאל קיצוני כמו בצלם, עדאלה, שוברים שתיקה וזוכרות.

"גרמניה מצביעה נגד ישראל באו"ם ובאיחוד האירופי, ובמעשיה דוחפת להפיכת המדינה היהודית למדינת כל אזרחיה", כתבה לינור בפייסבוק. "גרמניה מעוניינת מאוד לחדש את הסחר עם איראן ולכן התנגדה לפרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין''.

לדברי לינור, תכניותיה הגלויות של איראן להשמיד את ישראל לא מטרידות את המצפן המוסרי של אירופה יותר מדי. "אירופה אף פעם לא השתגעה על יהודים, אבל בלי החזון, המרץ ויכולת הארגון של גרמניה - לא היה נכחד שליש מהעם היהודי.

''יש מי שחש בנוח עם הנרטיב שעל פיו גרמניה נחטפה על ידי קבוצת נאצים, גידול פרא, ונאנסה לבצע את כל זוועות מלחמת העולם השניה, ושואת היהודים בראשם. על פי הנרטיב הזה הגרמנים פיתחו מצפון, ואפילו מצפן, ועכשיו הם אנשים שונים לחלוטין. הם למדו מהניסיון, עברו השתלת אישיות ועכשיו הם לא אנטישמים בכלל''.

לינור הוסיפה: ''ויש כאלה שסבורים שהגרמנים לא התחילו להיות נאצים בשנת 1933 ולא הפסיקו בשנת 1945. הם פשוט הפסידו במלחמה. המצפן שלהם עדיין מכוון לאותו מקום בדיוק, רק שהפעם מלחמת השמד ביהודים לא תתרחש על אדמת אירופה. גרמניה פשוט תעזור להעביר אותה לכאן''.