בתל אביב נערך השבוע הכנס הישראלי הראשון לשבת, חברה וכלכלה אותו יזמה רות קבסה-אברמזון, מנכ"לית 'שערים' ומייסדת 'שבת UNPLUGGED'.

"אנחנו התכנסנו כאן, מאות ישראלים מכל רחבי הקשת היהודית בארץ מכל מגוון האמונות, שרוצים לעשות ביחד את השבת כשאנחנו מכבדים כל אחד את אורחות חייו ואמונותיו של האחר. השבת ניתנה לנו כעם וכאומה. זה מאוד נחמד שלכל אחד יש את השבת שלו, אבל אנחנו חייבים לדאוג לשבת של כולם", מסבירה קבסה-אברמזון בראיון לערוץ 7.

לדבריה, "אנחנו מאוד מכבדים את השבת, את ההלכה ואת מי ששומר אותה אבל אין לנו עניין בעידוד השמירה שלה. העניין שלנו הוא שכל 'בעלי המניות' ישבו מסביב לאותו שולחן ויכירו בערכה של השבת ובהזדמנויות הלאומיות שהיא מייצרת עבורנו".

"השבת היא דרך נפלאה לעורר לכידות חברתית. אנחנו יכולים להיפגש בשבת, לעורר אמון ולהפחית מתחים. כמובן שצריך לעשות זאת בצורה שגם חילוניים וגם דתיים יוכלו להשתתף, כי לכל אחד מהקהלים יש את המגבלות שלו. יש כאן ערכים לאומיים שכרגע הם מאוד קריטיים למדינה ולתהליך הציוני", היא מוסיפה.

קבסה-אברמזון מעריכה שאין עיתוי טוב יותר לשוחח על הנושא. "כולנו כמהים לרוח ולהשראה, אבל כיהודים מאוד ברור שיש לנו מקורות השראה שהם בלתי מוגבלים. אדם לא צריך להיות דתי דווקא כדי להכיר את המסורת, המוסר והמחשבה היהודית. אנחנו נמצאים בדור שמאפשר לעצמו ללמוד בלי לפחד וזה מאוד יפה בעיני. מדינת ישראל היא הכר שמאפשר לנו את ההזדמנות הזו ואנחנו חושבים שהדבר הבא הוא להעלות את הדיון לרמה הלאומית".