השרה מירב מיכאלי
השרה מירב מיכאליצילום: משה מזרחי

בכנס "הגליל במרכז" שהתקיים היום (חמישי) בעכו נאמה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח"כ מרב מיכאלי ואמרה: "יותר מדי שנים מדינת ישראל הייתה מדינת יהודה ושומרון, הגיע הזמן שהיא תחזור להיות מדינת הנגב והגליל".

על פי הדיווח בישראל היום, מיכאלי אמרה עוד: "נעשה מאמץ אדיר כדי לגשר על הפער שיש בתשתיות בין הרשויות הערביות לבין הרשויות בשאר הארץ. יחד עם המשרד לשוויון חברתי, בשנה הקרובה יושקעו כשני מיליארד שקל בתשתיות ברשויות הערביות. נוסף על כך, יש תוכנית שמתחילה לצאת לפועל, בהובלת חברת נתיבי איילון, במסגרתה יסללו כבישים בתוך הרשויות הערביות".

בהמשך התייחסה לכלל התשתיות בצפון: "הבנו שכל כביש שקם, מהר מאוד נהיה פקוק, לפיכך התחבורה הציבורית חייבת להיות מתועדפת ולכן רכבת קלה באזור תבוא לפני הארכת כביש שש, שיקודם בהמשך".

עוד אמרה: "אנו נכפיל את מספר המוספים לאוטובוסים ונכפיל את שירותי האוטובוסים בגליל ובצפון. כמו כן, יש רשויות שאין בהן מדרכות ללכת, זה לא מתקבל על הדעת. אנחנו נייצר תקן, שכל סלילה של כביש, כל הקמה של תחנה, תבוא עם הקישוריות המתאימות לה – שביל אופניים, מדרכות ותשתית לכלים קלים".

ח"כ פטין מולא מהליכוד הגיב לדברי מיכאלי נגד יהודה ושומרון: "אני חייב לתקן אותך, מדינת ישראל היא גם של הגליל וגם של יהודה ושומרון".