צבי פישמן
צבי פישמןצילום: עצמי

כיום יותר ויותר אנשים מדברים על "הנדסת תודעה". התופעה, הם טוענים בצדק, מאיימת על הזהות היהודית של מדינת ישראל.

כוחות רדיקליים ומיינסטרים מהשמאל הליברלי של הקשת הפוליטית בישראל, במימון רב של ארגוני שמאל ואנשי עסקים מיליארדרים באמריקה ובאירופה עם אג'נדות אנטי-ישראליות, מנהלים קמפיין עוצמתי במטרה להפוך את המדינה היהודית למדינה ליברלית כמו כל מדינה מערבית אחרת, בלי קשר ונאמנות לתורת ישראל ולאלוקי ישראל.

ההשפעה של "הלניסטים מודרניים" אלה היא בכל מקום בציבוריות הישראלית, במערכת החינוך של ישראל, בצה"ל, בבית המשפט העליון, ולאחרונה גם בממשלת ישראל הנוכחית. היחס של המדינה ליארצייט של רחל עמנו ויום הזיכרון ליצחק רבין הוא דוגמה מצוינת.

מדי שנה, עשרות אלפי יהודים, ויותר, מבקרים את קבר רחל כדי לכבד את האמא האהובה של אומתנו. הם באים להתפלל, מזילים דמעות, מקשיבים לדברי תורה, ושופכים את ליבם בתחינה ובשירה.

לעומת זאת, התכנסות של קומץ אנשים בהר הרצל לטקס הממשלתי הרשמי לציון היום בו נרצח יצחק רבין ז"ל, אולי מאה איש, אולי מאתיים במקרה הטוב. שרובם הם שרים ופקידי ממשלה שחייבים להגיע וכמה אוטובוסים של ילדי בית ספר שכולם היו מעדיפים להיות שם בכלל. וכמה בני משפחת רבין שיושבים בשורה הראשונה. מלבד ניצול ההזדמנות להאשים את הימין הפוליטי בישראל ברצח, ההספדים והנאומים מציגים את יצחק רבין כאיש חזון ושלום גדול וגיבור לאומי ענק.

אני לא חושב שיש מישהו בישראל שבאמת מאמין לבלון המנופח הזה שצף מעל האדמה כמו בלון התצפית הענק מעל הר הרצל. אך בעקבות סדר היום של מהנדסי התודעה, התקשורת השמאלית מעניקה חצי שעה של חדשות עיקריות לאירוע המלאכותי, בעוד שזרימת לב אמיתית של אהבה בקבר רחל מקבלת אולי חצי דקה.

השקר סביב "מורשת רבין" הוא עצום, כמו גם התקציב שהוצא על השקר, יחד עם ריבוי מוסדות השלום של רבין, ומרכזי מחקר של רבין, ומוזיאוני רבין, ואכסניות נוער של רבין, תוכניות לימוד "מורשת רבין" של בתי ספר ואוניברסיטת פקולטות לסובלנות של רבין, ועוד ועוד ועוד. זוהי הנדסת תודעה במיטבה - או המסוכנת ביותר, תלוי בחלום שלך לעתיד היהודי של מדינת ישראל. התרועות וההתלהבות סביב קיום יום הזיכרון לרבין שקריים כמו השקר סביב קמפין הזכויות להומואים, ושוויון לנשים בצה"ל, היושר של בית המשפט העליון, הצורך לשנות חוקי גירות ונישואין, והצדק של הטענות הפלסטינית לארץ ישראל.

הוא שקרי כמו רעיון הדמוקרטיה עצמה, כאשר האמת היא, שהכוח, השחיתות, השקר והכסף הם השליטים האמיתיים של הדמוקרטיות בעולם. אותו שקר של הנדסת תודעה נמצאה גם בלגיטימציה של גברים שמתחתנים עם גברים, ואבות שהם אימהות, וגברים שהופכים לנשים, ונשים לגברים. זה אותו השקר של לבן הארמי ושל בלעם שהיה ביחסים עם האתון שלו. זהו השקר הבראשיתי של הנחש בגן ​​עדן.

האדרת יצחק רבין כגיבור שלום היא יצירה וירטואלית רעילה המפנה עורף ביהירות לנהרות הדם היהודי שנשפך על שמו, ובתחינות הנואשות "לא לתת לרוצחים רובים", בדיוק כפי שהפנה את גבו אל קול הרוב של האומה. זו מורשת המתעלמת מהרקטות שממשיכות לרדת על ישראל ממקלט המחבלים שרבין ושותפו פרס יצרו בעזרת התקשורת השמאלנית ונבלי השקר של ימינו השולטים בעולם.

כיצד אפשר לעמוד מול רוח מזיקה זו של בגידה ושקר המאיימת על יהדות מדינתנו ולועגת לאלוקי ישראל? הנביא נותן את התשובה:

כֹּה אָמַר ה' קוֹל בְּרָמָה נִשְׁמָע נְהִי בְּכִי תַמְרוּרִים רָחֵל מְבַכָּה עַל־בָּנֶיהָ מֵאֲנָה לְהִנָּחֵם עַל־בָּנֶיהָ כִּי אֵינֶֽנּוּ׃

כֹּה אָמַר ה' מִנְעִי קוֹלֵךְ מִבֶּכִי וְעֵינַיִךְ מִדִּמְעָה כִּי יֵשׁ שָׂכָר לִפְעֻלָּתֵךְ נְאֻם־ה' וְשָׁבוּ מֵאֶרֶץ אוֹיֵב:

וְיֵשׁ־תִּקְוָה לְאַחֲרִיתֵךְ נְאֻם־ה' וְשָׁבוּ בָנִים לִגְבוּלָם