ארכיון
ארכיוןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים עצרו אמש והיום לפנות בוקר (חמישי) שני חשודים נוספים בשנות ה-60 לחייהם, תושב ירושלים ותושב פתח תקווה, בחשד למעורבותם בתיקי רצח והיעדרות של אברהם אדרי וניסים שטרית מלפני כ-30 שנה.

לאחר מעצרם, השניים הועברו לחקירה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים. בהמשך היום צפויה המשטרה להביאם בפני בית המשפט.

כמו כן, המשטרה צפויה לבקש היום את הארכת מעצרה של חשודה נוספת שנעצרה בראשית השבוע.

כחלק מחקירת הפרשה, ביום שלישי נעצרו שלושה בני אדם בשנות ה-60 לחייהם. השלושה, שניים תושבי העיר ירושלים ואחד תושב חיפה, הועברו לחקירה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים. בתחילת השבוע נעצרו שני גברים ואישה מקהילת ברסלב "שובו בנים".

כל העצורים חשודים במעורבות בהיעלמותו של הנער ניסים שטרית ב-1986 וגם בפרשת רצח אבי אדרי, איש תחזוקה בתלמוד תורה, ביער רמות ב-1990.

מאיר, אח של ניסים שטרית אמר: "אחי קיבל מכות נוראות בקהילה של ברלנד. היו שם כמה קבוצות עבריינים שהחליפו בגדים של חילונים בחרדיים והשתמשו באותן שיטות. הוא זיהה את שמותיהם ומסר למשטרה. הוא התנדב למשמר האזרחי כדי שיהיה לו אקדח ביד".

לפני שנתיים, בסרט התיעודי "רב הנסתר" ששודר ב"כאן", אמר אחד מחסידי הרב ברלנד כי אנשי משמרות הצניעות רצחו את הנער, ביתרו את גופתו וטמנו את חלקיה ביער אשתאול. באותו סרט הוזכר גם רצח אדרי, שאף הוא שויך למשמרות הצניעות. גופתו נמצאה ביער רמות ב-1990 עם סימני התעללות קשים.