בראיון לערוץ 7 מרחיב הרב מנחם פרל, ראש מכון צומת, ומוסיף פרטים על מכשיר אידוי הקנאביס הרפואי שפותח במכון לטובת חולים הנזקקים לו גם בשבת.

לדבריו מכשיר זה מותר אף יותר ממכשירים אחרים שההיתר להפעלתם נסמך על קולות הלכתיות שנועדו בעיקר לחולים. לעומת זאת כאן אמנם מדובר במכשיר המיועד לחולי קנאביס, אך הפעלתו היא 'גלאט כשר', כלשונו.

"בתוך המכשיר שילבנו את פיקוד השבת, שעובד באופן אוטומאטי לחלוטין בשבת, אחרי שאדם מתכנת את הטמפרטורה הרצויה לו לפי ההרגל שלו. הוא מחבר לזה את הפקק עם שקית הניילון ולפי הצורך בשעה היעודה השקית מתמלאת בעשן הקנאביס שאותו הוא שואב".

הרב פרל מוסיף ומציין כי המכשיר מכוסה בסקוטש מיוחד על מנת שאדם לא ייגע בכפתורים בטעות, "המכשיר לגמרי מותר בשימוש למי שזקוק לקנאביס רפואי", הוא קובע.

בהזדמנות זו שאלנו את הרב פרל על חידושים טכנולוגיים נוספים עליהם עמל המכון, והוא משיב: "בצד העיסוק ברפואה וביטחון והפתרונות המתאימים להם להפעלה בשבת, בשנים האחרונות נכנסות לבתים שלנו הרבה מאוד טכנולוגיות, מצלמות ברחוב, קודנים בכניסה לבניין, חיישנים בחדרי המדרגות, מעלית, פירי אשפה ודחסנים ועוד. אנחנו נכנסים למרחב הזה ומצאנו פתרונות טובים לכתחילה לכל הסביבה של אדם במגוריו העירוניים, גם כאשר מתגוררים זה לצד זה שומרי מצוות ושאינם שומרי מצוות. אנחנו נשמח שכל מי שמתכנן רכישה או בניית דירה ייהנה מהידע שרכשנו והפתרונות שאנחנו יכולים להציע".