חיסון לקורונה
חיסון לקורונהצילום: istock

מומחי מנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, אישרו הערב (שלישי) את מתן חיסון הקורונה של פייזר לילדים בני 5 עד 11.

פאנל מומחי ה-FDA המליץ להעניק את החיסון של פייזר לילדים ברוב של 17 תומכים מול נמנע אחד.

בארה"ב נערכים כעת לחיסון המוני של מיליוני הילדים, ובחודש הבא צפויה ישראל להתחיל גם היא במבצע לחיסון המוני ילדים בני 5 עד 11, בהתאם להמלצת מומחי הבריאות שתובא להכרעה אצל ראש הממשלה בנט ושר הבריאות הורוביץ.

''פייזר'' הודיעה בסוף השבוע האחרון כי בניסוי שערכה בחיסון לקורונה, נמצא כי הוא יעיל ב-90.7% נגד הנגיף בקרב בני 11-5. הניסוי לא נועד לבדוק דווקא את יעילות החיסון, כמו במבוגרים, אלא את כמות הנוגדנים שהגוף מייצר בעקבות מתן החיסון. בהתבסס על כך, פייזר הודיעה כבר בחודש שעבר כי החיסון מגביר את התגובה החיסונית בגוף ומספק הגנה מפני הנגיף. הילדים קיבלו שליש מכמות החיסון הניתנת לבני 12 ומעלה.

גם בקבוצה הגדולה של הנבדקים, לא נמצאו סיכונים חריגים מהחיסון. בחברת התרופות אף התייחסו לדלקת שריר הלב (מיוקרדיטיס) שמקושרת לחיסון, וטענו כי בקרב גילאי 11-5 שנבדקו בניסוי, שיעור המקרים ככל הנראה יהיה נמוך יותר מהמקרים בקרב גילאי 15-12.

בנוסף, ההערכה היא כי מקרי האשפוז והמחלה מקורונה שנמנעו בעקבות החיסון, גדול בהרבה ממספר מקרי הדלקת שעלולים להיגרם מהחיסון.

ד''ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות אמרה הערב (שלישי) לחדשות 13 כי "גם במדינת ישראל יהיה תהליך לאישור, אנחנו לא עושים העתק הדבק מארצות הברית, אנחנו נסתכל על הנתונים, נביא את זה לוועדה המייעצת לחיסונים, לצוות לטיפול במגפות והפעם בשונה מהפעמים הקודמות לאור הבקשה ולאור המשמעות של החיסון הזה לעשות את התהליך בצורה יותר שקופה עם שיתוף של הציבור".

אלרעי-פרייס הוסיפה כי "הסיכון לילדים הוא מהמחלה עצמה, מהתופעות בזמן הקצר אחרי המחלה ומתופעות ממושכות שעלולות להיות", "בילדים בריאים באמת המחלה עוברת בצורה קלה, אפילו א-סימפטומטית אבל אז נכנס האלמנט של ה-PIMS, הדלקת הרב מערכתית שיכולה לקרות 6-4 שבועות אחריה, ושם כבר זו תחלואה משמעותית, 60-70 אחוזים מהילדים מגיעים לטיפול נמרץ".