אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

אביתר לרנר, בן 18 מהצפון שמתמודד עם תסמונת טורט, עלה לנסיעה באוטובוס מתל אביב למקום מגוריו. על אף שהסביר לנוסעים את מצבו - הוא ספג עלבונות ממספר נערים ונערות בשל הקולות שהשמיע, כך נחשף בחדשות 12.

בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב לרנר, "תמיד התביישתי לדבר על מה שאני מתמודד איתו כל יום, אבל היום אני מרגיש שאני חייב לשתף ולחשוף לפחות קצת מהדברים שאיתם אני מתמודד בשל הטורט".

הוא הוסיף, "זה מתבטא אצלי בקולות חזקים שיכולים להישמע כמו נביחות ואי אפשר לשלוט עליהם גם אם תנסה הכי חזק. בדרך כלל זה מגיע בתקופות שגורמות לקולות להיות בתדירות גבוהה יותר וחזקה יותר או להפך, כרגע אני עובר תקופה ממש לא פשוטה מבחינת הטורט אז שומעים אותי מאוד חזק ואי אפשר שלא לשים לב לזה".

לרנר תיאר את מה שעבר עליו. "היום עליתי לאוטובוס מתל אביב לצפון, ידעתי שהולך להיות לי קשה. איך שעליתי על האוטובוס, ביקשתי מהנהג את המיקרופון שאוכל לעדכן את כל הנוסעים שלא ייבהלו או שלא יבינו מה אני רוצה מהם. לאחר ההסבר, הלכתי לשבת מאחור ולידי התיישבו חבורה של נערים ונערות. הנסיעה התחילה ואיתה התחילו הפרצופים ועיקומי הפנים".

"אמרתי לעצמי 'אתה רגיל לזה' וניסיתי שלא להתייחס, לאחר כמה דקות הם התחילו לצלם אותי לאינסטגרם שלהם ואמרו לי 'תנבח ילד, תנבח. הם פתחו קבוצת בוואטסאפ והתחילו לכתוב: 'עדיף שיחליפו אותו בכלב, על הקולות הוא לא שולט ואני גם לא אשלוט על הכאפות שהוא הולך לקבל עוד מעט'".

"ישר צלצלתי בפעמון בשביל לרדת מהאוטובוס כי לא יכולתי יותר. ירדתי רחוק מאוד מהבית והתקשרתי לאימא בוכה בשביל שתבוא לקחת אותי כי לא הצלחתי להתמודד עד הבית. תהיו אנושיים, יש עוד מלא אנשים כמוני שמתמודדים עם טורט או בעיות אחרות - היה חשוב לי לספר מה חוויתי שאולי פעם הבעה שתראו בן אדם שעושה דברים לא רצוניים תחשבו פעמיים לפני שאתם בוחרים לצחוק עליו", סיכם הנער את דבריו.