הבכירים בעמותת 'סיוע 48'
הבכירים בעמותת 'סיוע 48'חדשות 13

היועצים המשפטיים של ארגון "עד כאן" ופורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות הגישו היום (ראשון) תלונה במשטרה נגד העמותה האיסלמית למען יתומים ונזקקים ומנהליה הידועה בשם "סיוע 48" בגין חשד לביצוע עבירות הלבנת הון, מימון טרור, ועבירות במסגרת החוק למניעת טרור.

בתלונה, כתבו עו"ד מוריס הירש היועץ המשפטי של פורום "בוחרים בחיים" ועו"ד יוסף אקרמן היועץ המשפטי של ארגון "עד כאן" כי "ממחקר שערכו הארגונים עולה חשש ממשי, כי העמותה האיסלמית למען יתומים הידועה גם כעמותת 48, ומנהליה ובהם המנכ"ל ע'אזי עיסא ונשיא העמותה עלי כנתאני, מבצעים עבירות מתחום הלבנת הכספים וטרור".

לדבריהם, "החשדות הם כי הלכה למעשה, העמותה משמשת בפועל כגורם חליפי לעמותה שנסגרה על ידי משרד הביטחון, בשל היותו זרוע של החמאס, ומשמשת כציר למימון טרור דרך תמיכה במשפחות מחבלים".

הם ציינו כי "מתחקיר עד כאן ובוחרים בחיים עולה תמונה מדאיגה ולפיה מנהלי העמותה מקיימים מפגשים וקשרים כספיים עם גורמים בכירים ועם גופים רשמיים של חמאס בעזה".

בואו להיות שותפים במאבק של ארגון עד כאן

סא"ל (מיל') עו"ד מוריס הירש, המשמש בין היתר כיועץ המשפטי של 'פורום בוחרים בחיים' אמר כי "התלונה שהגשנו חושפת מציאות קשה ביותר ובה, עמותה רשומה בישראל, מזרימה כספים לחמאס".

"בכירי העמותה מודים שהעמותה היא המשך ישיר של עמותה אחרת שהוצאה אל מחוץ לחוק בשל תמיכה בטרור. אותם בכירים אף מקיימים פגישות באופן תדיר עם גורמים בכירים בחמאס עזה. גורם בכיר אחר בעמותה היא אחותו של אחד המחבלים המרכזיים שהיו מעורבים בפיגוע בליל הסדר, בשנת 2002 במלון פארק בנתניה, ושבו שרצחו 29 אנשים. התלונה עוד חושפת, שבאופן מקרי, בסמוך לאחר ההוצאה אל מחוץ לחוק של הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, המחזור הכספי של העמותה קפצה באופן משמעותי ביותר. עסקתי ברוב חיי המקצועיים בהתמודדות עם הטרור הפלסטיני, בדגש על דרכי המימון שלו, ובמקרה זה, אין רק עשן, אלא שריפה של ממש", הוסיף הירש.

עו"ד יוסף אקרמן מנהל המחלקה המשפטית של ארגון "עד כאן" ציין כי "התלונה שהוגשה היום למשטרת ישראל משקפת את עומק המציאות ההזוייה שנחשפת במסגרת תחקיר 'עד כאן'".

"מציאות בה יחידים או עמותות פועלים מול גורמים עויינים ברצועת עזה לא יכולה לעבור בשקט.
אנו קוראים למשטרת ישראל ולכלל זרועות הביטחון לפעול לאלתר לבירור הסוגיה ולהביא לעצירת הקשרים האסורים", סיכם.

בואו להיות שותפים במאבק של ארגון עד כאן