מנסור עבאס
מנסור עבאסצילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

רגע לפני אישור התקציב פנה יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, לגורמים בממשלה וביקש להקצות 100 מיליון שקלים מהכספים הקואליציוניים של מפלגתו לטובת המגזר החרדי.

בכאן רשת ב' הסביר עבאס את בקשתו: "אנחנו מתעדפים את העברת הכספים לפי המטרות שחשובות לנו. זה כמו חברים, רע"ם צריכה להיות עם החרדים בקואליציה".

בריאיון לתוכנית "קלמן ליברמן" הוסיף עבאס, "מדובר בכסף שהוא של משלם המיסים הישראלי, של כולם. רע"ם נמצאת בקואליציה ויש לה זכות לתת את דעתה בסדר העדיפויות. התהליך שאנחנו מובילים במפלגה הוא לטובת כולם".

אתמול פורסם בכאן חדשות שעבאס פנה לגורמים בממשלה וביקש להקצות 100 מיליון שקלים מהכספים הקואליציוניים של מפלגתו לטובת המגזר החרדי. כשברקע העימות עם הליכוד, נראה שברע״ם מנסים לשמור על קשרים פוליטיים עם החרדים. עבאס אמר לגורמים בממשלה: "יש לנו ברית מוחלשים עם החברה החרדית".

חבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה הגיב לפרסום: "אני אומר למנסור עבאס ׳לא תודה׳. תרום את הכסף לקופת העיר". חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר במליאה: "אני קורא לאחיי במגזר החרדי, אל תתפתו, כשעבאס מציע לתת לכם 100 מיליון שקל זה עוד שלב באידאולוגיה האסלאמית שלו".

אמש פורסם סקר מנדטים של פרופ' קמיל פוקס וחדשות 13, המעלה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד היתה המפלגה הגדולה בישראל עם 36 מנדטים.

סיעת יש עתיד עם 20 מנדטים, העבודה זוכה ב-10 מנדטים, הרשימה המשותפת - 8, כחול לבן - 7, ש''ס - 7, יהדות התורה - 7, מפלגת ימינה - 6, רשימת הציונות הדתית - 6, מרצ - 5, ישראל ביתנו - 4, סיעת רע''מ - 4, מפלגת תקווה חדשה לא עוברת את אחוז החסימה (2.6%).

לשאלה האם אתה תומך בהמשך כהונת ממשלת בנט-לפיד או בהליכה לבחירות עכשיו, 51% השיבו שהם תומכים בהמשך כהונת הממשלה, 40% רוצים בחירות עכשיו ו-9% השיבו ''לא יודע''.

20% מהנשאלים היו רוצים שהמפלגות החרדיות יצטרפו לממשלה, 63% רוצים שהמפלגות החרדיות ישארו באופוזיציה, 17% ענו ''לא יודע''.

לשאלה האם בנט צריך לכבד את הסכם הרוטציה ולפנות את מקומו ליאיר לפיד באוגוסט 2023, 62% השיבו כי על בנט לכבד את ההסכם ולפנות את מקומו ללפיד, 23% השיבו כי בנט צריך לפרק את הממשלה ולא לכבד את ההסכם, 15% ענו ''לא יודע''.

הסקר כלל 701 נשאלים מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.8%.