הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהוצילום: ערוץ 7

הרב שמואל אליהו, רבה הראשי של צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, התארח בפודקאסט "על המשמעות" של העו"ד והמרצה תמיר דורטל, שם השמיע כמה אמירות נוקבות.

דורטל והרב אליהו שוחחו על מספר שינויים המתרחשים בחברה הישראלית בשנים האחרונות, וביתר שאת מאז כינונה של הממשלה החדשה בראשות בנט ולפיד.

הרב אליהו השמיע את דעתו על הרפורמה בכשרות, המפריטה את מונופול הרבנות הראשית על המילה "כשר", ובנוסף שוחחו הרב אליהו ודורטל על התהליכים שמתרחשים בצה"ל.

בנוגע לתנועה הרפורמית, והסאגה סביב הכותל המערבי, מזכיר הרב אליהו שהתנועה הרפורמית נטשה את הכותל לפני מעל ל-100 שנים בועידת פיטסבורג, ותקף את "נשות הכותל": "הן לא רוצות להתפלל, הן רוצות להפריע".

הרב האשים את התנועה הרפורמית בהתבוללות ופירוק הזהות היהודית של יהודי הגולה: "זה האסון של התנועה הרפורמית, זה החור של הדלי, מיליוני יהודים באשמתם עוזבים את היהדות ואומרים לא נורא שעם ישראל יימחק. זה ביטוי שאומרים".

כאשר דורטל שאל את הרב על אלימות הערבים בנגב ובערים המעורבות, הרב אמר: "הם משתוללים כי זו התרבות שלהם, לא בגלל שבן גביר עשה משהו או שהגרעין התורני עשה משהו".

"אסור להשכיר להם דירות", פוסק הרב אליהו וטוען כי בזכות העובדה שבצפת לא השכירו דירות לערבים, בזמן הפרעות תושבי העיר יכלו להסתובב בחופשיות.

בסוף השיחה דברו הרב אליהו ותמיר דורטל על נושא הלהט"ב והדתיים בעלי נטיות הפוכות, והרב הדגיש שבניגוד לשיח הציבורי, יש פיתרון לקונפליקט של מי שמתמודד עם זה: "ב-90% מהמקרים שאני מכיר, בסופו של דבר הם הקימו משפחות והם חיים חיים מאושרים".

לפרקים נוספים בפודקאסט ״על המשמעות״