יאיר גולן
יאיר גולןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

סגן שר הכלכלה ואיש "מרצ" יאיר גולן מציע למשגיחים שיפוטרו בשל רפורמת הכשרות לעשות הסבה מקצועית ולהיות פקחי בטיחות באתרי בנייה.

שמעתי ש-4000 משגיחי כשרות מודאגים לפרנסתם, אני מציע שיעשו הסבה מקצועית לפקחי בטיחות באתרי בניה. גם פרנסה וגם הצלת חיי אדם. אין יותר קידוש השם מזה", כתב גולן בחשבון הטוויטר שלו.

גולשים הזכירו לגולן שדעתו היתה שונה בחודש שעבר, כאשר מאות עובדים פוטרו ממפעל "סודהסטרים". אז הוא כתב בטוויטר: ''300 מפוטרים מסודהסטרים - שלוש מאות. שלוש מאות משפחות שיאבדו את מקור פרנסתן. נדרש מאמץ ממשלתי מיידי לצמצום הפגיעה ולמציאת תעסוקה חליפית. זו משימה מרכזית שלנו במשרד הכלכלה כבר ממחר בבוקר''.

ח''כ מיכל וולדיגר מסיעת הציונות הדתית הגיבה לגולן: ''פתאום נעלמו אצלו הערכים לשמור על העובדים, להגן על זכויותיהם, לכבד את השונה. השנאה מוציאה אותו מדעתו''.

סיעת ש״ס בכנסת אירחה ביום שני את ראשי מטה המאבק ברפורמת הכשרות. יניב שפירא יו"ר מטה המאבק סיפר: "הוועד שלנו מונה כ-4,000 משגיחי כשרות בכל הארץ ועוד כ-400 עובדי מועצות דתיות ביניהם מפקחים ומנהלי מחלקות. מדובר בעובדים מסורים שבקושי מרוויחים את פת לחמם. לא ניתן להשליך אותם לרחוב ללא שום הסדר וביטחון תעסוקתי״.

ח''כ אריה דרעי, יו"ר ש''ס, אמר בדיון: "לא יתכן שאלפי עובדים 'שקופים' על טפם ונשיהם יושלכו לרחוב ללא כל פעולות מאבק. תפקידה של ההסתדרות לתת גב לעובדים וזו חובתה בנושא זה. בנוסף, נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו, הן בצד הארגוני יחד עם רבני הערים וכן בצד ההסברתי, כדי לטרפד ככל שנוכל את נזקיה ההרסניים של הרפורמה".