הרב שמואל אליהו והרב משה בלייכר בהכנסת ספר תורה בחריש
הרב שמואל אליהו והרב משה בלייכר בהכנסת ספר תורה בחרישצילום: עין בעין יראו - יאיר עזרא

מאות תושבי חריש רקדו ושמחו בתחילת השבוע (ראשון) בהכנסת ספר תורה לבית המדרש החדש הציוני החדש בחריש "קומי אורי".

בית המדרש עתיד לקום בשכונת הפרחים החדשה בעיר. ספר התורה וארון הקודש הוכנסו למשכן הזמני של בית המדרש, בבית הכנסת של קהילת "לב המעו"ף" בשכונת המעו"ף.

ספר התורה נתרם על ידי המשפחות רוזנבלט, שוהם וזאקרין, ממונסי בארה"ב. פיל רוזנבלט, נציג התורמים בירך ואמר: "חריש הולכת וגדילה, ואנו שמחים להיות שותפים בבניין התורה ובניין ארץ ישראל".

באירוע הכנסת ספר התורה השתתפו תושבי חריש, משפחות הקהילה ורבנים מחריש והסביבה - רב העיר צפת הרב שמואל אליהו, ראש ישיבת שבי חברון הרב משה בלייכר ורבנים נוספים. גם ראש מועצת חריש יצחק קשת השתתף באירוע לצד חברי מועצת העיר, ואישי ציבור ממגוון הקהילות בעיר.

הרב טוביה בלייכר, ראש בית המדרש, אמר: "חריש זכתה לברכה מיוחדת של גידול בקצב מהיר, אנו שמחים להיות שותפים בהגדלת אור התורה בה. אנו יודעים שעיקר הכח של עם ישראל הוא בגילוי הרוח המיוחדת שלו שבאה ע"י אורה של תורה".

שמוליק וינברגר, מנהל בית המדרש, כתב בחוברת ייחודית שהופקה לרגל האירוע: "העמדת מרכז של תורה שיקרין מאורו ויביא את ברכתו לציבור הרחב, תוך חיבור לעם ישראל על גווניו השונים, זו משימה לאומית נצרכת כל כך בדורנו, ואנו מתפללים שנהיה ראויים לה".