עימות בין ואליד טאהא ואיתמר בן גבירערוץ הכנסת

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ ואליד טאהא, סירב לבקשת ראשי הקואליציה לעצור את הדיון בחוק החשמל, אותו שינה לאחר הסיכומים שהושגו מול השרה איילת שקד.

יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן וסגנה ח"כ בועז טופורובסקי הגיעו לוועדה וביקשו מטאהא לעצור את הדיון ולקיים התייעצויות בשל המרמור בקואליציה מהתנהלותו.

טאהא סירב לעצור את הדיון וראשי הקואליציה עזבו את חדר הוועדה.

אלא ששרת הפנים שקד שנמצאת בארה"ב הרימה טלפון ליו"ר רע"מ מנסור עבאס והבהירה לו שהחוק כולו בסכנה אם לא יוחזרו הסיכומים סביבו, כפי שהושגו בהצבעה עליו בקריאה טרומית. השניים סיכמו כי לפי שעה לא יתקיימו הצבעות על החוק

יו"ר ועדת הפנים, קיבל לאחר השיחה את המסר מיו"ר מפלגתו ונעל את הדיון ללא הצבעות.

במהלך הדיון היו"ר לא אפשר לנציגים המקצועיים לענות לשאלות חברי הכנסת מימין. הוא התעמת עם יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר. לטענת בן גביר טאהא ניסה להשתיק אותו שוב ושוב.

"טרוריסט מחבל. אתה רוצה לזרוק עליי אבנים כמו בסורוקה? אתה מחבל בעם ישראל, אתה רוצה להרוס את המדינה", קרא בן גביר לעבר יו"ר הוועדה.

טאהא השיב, "הקשקושים שלו לא מעניינים. גזען פשיסט שכמוך אתה עושה מעצמך צחוק".

בן גביר ענה, "אתה מחבל בעם ישראל, אין דין ואין דיין אין שלטון חוק, לך לסורוקה תזרוק שם אבנים".

בשלב זה הוא הוצא מהאולם על ידי הסדרנים. אחר כך הוציא טאהא את ח"כ אורית סטרוק. ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה אל היו"ר ואמר לו, "אתה הופך את הוועדה הזאת לבדיחה, אתה עושה מה שאתה רוצה".

ח"כ אורית סטרוק בועדת הפניםערוץ הכנסת

מוקדם יותר נחשף בחדשות 12 כי ואליד טאהא הכניס שינויים משמעותיים בחוק החשמל למרות ההבנות בקואליציה שיש להיצמד לנוסח אחר שסוכם בקריאה טרומית.

טאהא ניצל את העובדה ששרת הפנים איילת שקד נמצאת בארה"ב ושינה את החוק ללא ידיעתה.

על פי הנוסח המחודש יתאפשר חיבור לחשמל של בתים שנבנו אחרי חוק קמיניץ אם יש להם תוכנית הפקדה ושל בתים שגרים בהם בפועל גם אם לא יועדו במקור למגורים.

ח"כ טאהא אמר כי מפלגתו תילחם שהחוק יאושר עם התיקונים. "זה תפקידי כיו״ר הוועדה ותפקידם של חברי הכנסת - להכניס שינויים בחוק. העיקרון המנחה אותי הוא היגיון התכנון ואנחנו נעמוד על זה ולא ניתן למסמס את זה בתכסיסים פוליטיים".

בלשכת השרה שקד אמרו בתגובה כי לא יסכימו לשום שינוי בנוסח החוק.

סמוטריץ' נגד חוק החשמל: האנשים הרעים במדינה מקבלים פרסערוץ כנסת