בני הזוג אוקנין
בני הזוג אוקניןצילום: הפייסבוק

יו"ר יש עתיד ושר החוץ, יאיר לפיד פתח בצהרים (שני) את ישיבת הסיעה בהתייחסות לחטיפת הישראלים על ידי שלטונות טורקיה.

"אני רוצה לפתוח בעניין בני הזוג בטורקיה: אנחנו מטפלים בשחרורם מסביב לשעון ובדרגים הגבוהים ביותר. כל הדיבור התקשורתי בנושא רק גורם נזק. אני מבקש מכל השרים והח״כים וגם מהתקשורת: תחשבו שזה לא נטלי ומורדי אלא אמא ואבא שלכם בכלא בטורקיה. שזו לא שירז, אלא הבת בת ה-20 שלכם בבית, עם אח בן 5 על הספקטרום. לא שווה בשביל כותרת לסכן אותם. תנו לנו לעבוד", אמר.

"ובעניין אחר: אתמול העברנו בוועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק להגבלת קדנציות לראש הממשלה. הבטחנו וקיימנו. יש עתיד נלחמת על החוק הזה מיום הקמתה. בשביל זה הקמנו ממשלה. בשביל לעשות את כל הדברים שהבטחנו לאזרחי ישראל. זה לא סוף התהליך, יש עוד דרך לעשות, אבל אם רוצים לשנות את המדינה – זו הדרך. להקים ממשלה, להעביר תקציב, ואז ללכת ולהתחיל לקיים את ההבטחות אחת אחת.

את החוק הזה אנחנו מעבירים יחד עם שר המשפטים, גדעון סער, שהוביל מהלך חכם ומדוייק. עבודה משותפת, בדיאלוג הדוק. כמו שאת התקציב העברנו עם השר ליברמן, ואת השיוויון בנטל נעביר עם השר גנץ".

לפיד הוסיף "יש גם יתרון במבנה המורכב של הממשלה הזו. הוא מכריח אותנו לדבר. לשתף פעולה עם אנשים שונים מאתנו. זה מה שהמרכז הישראלי תמיד אמר: בואו נתרכז במטרות המשותפות שלנו, לא במה שמפריד ומפלג.

אין מפלגה בעולם ואין ממשלה בעולם שיכולה להגשים את כל ההבטחות שלה מיד בהתחלה. אבל הממשלה הזו, כשמסלקים את כל הרעש, עושה עבודה שלא עשו פה שנים. אחרי חמישה חודשים אנחנו מובילים את העולם במאבק בקורונה. המספרים מדברים. בעולם נגיף הדלתא משתולל, בישראל יש פחות מ-150 חולים קשים".

שר החוץ ויו"ר יש עתיד המשיך "העברנו שורה של רפורמות שישנו את מדינת ישראל. רפורמת המטרו היא פרוייקט התשתית הגדול ביותר בתולדות המדינה, ישראל סוף סוף נאבקת במשבר האקלים, הצלנו את שלטון החוק בישראל.

מבטיחים ומקיימים. יש עתיד הבטיחה לבוחריה "באנו לשנות". אנחנו משנים עכשיו את המדינה. מי שמוכן להסתכל על הטוב, שלא מכור לרעל ורעש, מבין שסוף סוף יש פה ממשלה שעובדת בשביל האזרחים.

הבטחנו וקיימנו לא מעט, אבל עדיין לא קיימנו את כל מה שהבטחנו. רק התנענו את המערכת. עכשיו הלחץ ירד, יש זמן לעבוד, יש זמן להוביל תהליכים. ממשלת השינוי משנה את המדינה".