ניר ברקת
ניר ברקת צילום: משה ביטון

ח״כ ניר ברקת מהליכוד הגיב לכוונת הממשלה לבטל את פרויקט הרכבל בעיר העתיקה בירושלים.

"ההתנגדות לפרויקט הרכבל בעיר העתיקה בירושלים שיזמתי כראש העיר היא חוסר הבנה בסיסי באתגר הגדול של הנגשת העיר העתיקה בירושלים ומהווה טעות היסטורית", אמר ברקת.

"לאור הטופוגרפיה והרגישות לממצאים ההיסטוריים הרבים, בירושלים הקדומה לא ניתן להרחיב את הכבישים הקיימים, לא ניתן לייצר גשרים ולא ניתן לחפור מנהרות מתחת לאדמה. הפתרון היחידי להנגשת אתרי התיירות והמקומות הקדושים הוא הקמת רשת של רכבלים עיליים שמניעים כ-3,000 נוסעים בשעה (שווה ערך ל-60 אוטובוסים), בנוסף למערך התחבורה הבעייתי הקיים. הרכבלים המתוכננים משרתים נוצרים מוסלמים ויהודים, גם מבקרים וגם את תושבי המקום, ואין שום חלופה תחבורתית ראוייה".



"לכן, מי שמתנגד לרכבל בעצם מתנגד להבאת התיירים הרבים המתוכננים להגיע בשנים הקרובות לבקר ולהתרשם מעיר הקודש ומירושלים הקדומה. ההתנגדות לרכבל היא כניעה לאיומים של הפלסטינים שרוצים למנוע ממיליונים מכל רחבי העולם לראות בעיניים את הקשר של עם ישראל לבירתו הנצחית כבר אלפי שנים", אמר ברקת.

ביום שישי דווח כי שרת התחבורה מרב מיכאלי מתנגדת לפרויקט הרכבל לכותל המערבי, בטענה כי הנזק יעלה על התועלת שבו. מחר (ראשון) צפוי להתקיים דיון נוסף ואחרון בבג"ץ בשורה של עתירות ארגוני שמאל ופלסטינים נגד תוכנית הרכבל.

בעיתון "הארץ" דווח כי התנגדות שרת התחבורה ומשרדה עלולה לסכל את הפרויקט, שכן יזמיו - משרד התיירות והרשות לפיתוח ירושלים - הציגו אותו בוועדות התכנון ובבית המשפט כפרויקט תחבורתי ולא כאטרקציה תיירותית.

בתשובה לשאילתה של ח"כ אלון טל (כחול לבן) בנושא הרכבל ענתה מיכאלי כי "אין לרכבל תפקיד תחבורתי משמעותי" וכי "הנזק יעלה על התועלת. על כן אין המשרד עליו אני אמונה מסתמך עליו. לצורך שירות לעיר העתיקה מקדם משרד התחבורה את תוואי הקו הזהוב של הרכבת הקלה בהתאם לתוכנית האסטרטגית להסעת המונים בירושלים".

מיכאלי הוסיפה: "ברצוני לציין לגבי ישימות הפרויקט בעתיד, כי יש לבחון ברגישות הראויה את הנזקים הנופיים של הפרויקט באגן העיר העתיקה ובנכסי מורשת החשובים לנו כל כך, ואת ההשלכות המדיניות והביטחוניות של קידומו".

מצאתם טעות בכתבה או פרסומת לא ראויה? דווחו לנו