ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) אמר היום (ראשון) במהלך סיור שדולת ארץ ישראל בהר חברון כי המינהל האזרחי צריך לעבור מהעולם.

"אנחנו רואים כאן את ההתפרסות הלא חוקית של האוכלוסייה הערבית במקום שאמור להיות הרחבה של אדורה וגם יהיה", אמר ח"כ אוחנה לערוץ 7. "אנחנו רואים בדאגה את הנסיון לקטוע את רצף ההתיישבות הישראלית באזור ואנחנו נפעל כדי לטפל בכך".

לדבריו, הביקורת של יהודי יו"ש על המנהל האזרחי - מוצדקת. "המינהל האזרחי צריך לעבור מן העולם והישובים ביהודה ושומרון צריכים להנות בדיוק מאותם שירותים שמהם נהנים כל אזרחי ישראל, כי הם אזרחי ישראל וההחלטה שלנו היא שיהודה ושומרון הם חלק אינטגרלי ממדינת ישראל ולא אמורים להיות בו חוקים מיוחדים, ובוודאי ככל שזה נוגע להתנהלות האזרחית", אמר.

לדבריו, "הביקורת היא לא רק על עצם קיומו של המנהל, אלא גם על אכיפה בררנית ואכן אתה רואה פה בשטח אכיפה בררנית. אתה רואה שכאשר הערבים בונים יישובים או נוטעים עצים אף אחד לא מתייחס לדבר הזה וכאשר יהודים עושים זאת - אז מתייחסים במהרה. הדבר הזה אף הוא לא יכול להמשך".

ח"כ אוחנה ציין כי גם כשהייתה ממשלה ומפלגתו הייתה מפלגת השלטון לא נעשה מספיק נגד הבנייה הבלתי חוקית של הערבים. "עוד כחבר כנסת בקואליציה בשדולת ארץ ישראל קראנו ועשינו פעולות כדי לקדם את הנושא הזה, אבל צריך לזכור שמשרד הביטחון לא רק היום איננו בידינו אלא גם לא היה בידנו בשנים האחרונות", אמר. "בני גנץ ולפניו נפתלי בנט הימני הגדול. נפתלי בנט אפשר לדבר הזה להתקיים".