הרמטכ"ל בהדלקת הנרות עם רב סמל אור נחמיה
הרמטכ"ל בהדלקת הנרות עם רב סמל אור נחמיהצילום: דובר צה"ל

הרמטכ״ל, אביב כוכבי, הגיע הערב (רביעי) להדלקת נר שלישי של חג החנוכה עם מפקדות ומפקדים בקריית ההדרכה בהשתתפות ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף מישל ינקו, יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר, תת-אלוף אלה שדו שכטמן.

מדובר בבסיס בו צילם סא"ל דן שרוני חיילות. הרמטכ"ל קיים שיחה עם מפקדות וחיילות בבית הספר למקצועות הלוגיסטיקה (בה"ד 6) על רקע העבירות החמורות של שרוני שהודח מתפקידו ונעצר.

את הדלקת הנרות קיים הרמטכ"ל יחד עם רב-סמל אור נחמיה, ששיתפה באומץ אודות המקרה.

"אני מאוד מזדהה אתכן ורוצה לחזק אתכן. זהו מקרה פסול, חמור ומגונה, והוא מהווה חרפה לכל אדם וחרפה כפולה, כאשר מדובר בקצין ומפקד. אני מתבייש בשם דרגות הקצונה המעורבות באירוע הזה.
כל צורה של פגיעה מילולית, פיזית או פגיעה בפרטיות היא חמורה ביותר ולא מקובלת. קבענו במקרים מהסוג הזה עקרון של ׳אפס סבלנות׳ ולראייה לכך, הקצין נעצר, הושעה, הודח ויעמוד למשפט בבית הדין", אמר הרמטכ"ל לחיילות.

לדבריו, "אני רוצה לומר לכן שאנחנו עושים מאמצים גדולים בכדי ליצור אווירה של ביטחון בכל יחידות צה״ל, דרך הטמעה ולימוד, ביקורות ומנגנונים לעידוד הדיווח. בשבוע הבא נעשה ׳עצור פעילות׳ בכל הצבא וכולנו נעסוק בהגברת המודעות ובאופן בו צריך לטפל במקרים מסוג זה".

"אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו ולהביע הערכה רבה לרב-סמל אור ולהגיד לך שביצעת פעולה נכונה ואמיצה, את מהווה דוגמה ומופת. אני מחזק את כל הבנות האחרות ומאחל שנתחזק מהאירוע הזה, ולכן כמפקדות ולנו בצה"ל כולו תפקיד חשוב בכך", הוסיף.

רב-סמל אור נחמיה אמרה, "זה נס שחשפנו את המקרה בחג בחנוכה. אני רוצה לאחל לכל הבנות שנפגעו שהנרות שאני מדליקה עכשיו יאירו את המשך הדרך שלהן. אנחנו נעבור את הכל ותמיד יישאר לכולנו ביחד אור בקצה המנהרה".