אישה נדקרה לעיני ילדיה בשכונת שמעון הצדיקדוברות המשטרה

יהודייה כבת 26, תושבת שכונת שמעון הצדיק במזרח ירושלים, נדקרה הבוקר (רביעי) בגבה כשצעדה עם ילדיה בצומת הכניסה לשכונה.

המחבלת הדוקרת בת ה-15 נמלטה מהמקום לאחר הפיגוע ואותרה ונעצרה מאוחר יותר בבית ספר הסמוך לזירת האירוע.

מצבה של הפצועה הוגדר תחילה קשה, אך בית החולים הדסה הר הצופים בעיר שאליו פונתה עדכן זמן קצר לאחר מכן כי היא במצב קל.

חובשים ופראמדיקים של מד"א וכונני איחוד הצלה טיפלו בפצועה ופינו אותה לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. "אל יחידת הטראומה במחלקה לרפואה דחופה בהדסה הר הצופים פונתה, על ידי מד״א בת 26 שנפגעה בגב בפיגוע דקירה. מטופלת בהכרה מלאה ובמצב קל", נמסר מבית החולים.

יחיאל שטרן חובש איחוד הצלה שהעניק לה סיוע ראשוני מסר: "לדברי עוברי אורח היא נדקרה כשצעדה עם עגלת תינוק (לקחה את הילדים לבית הספר). הענקתי לה סיוע ראשוני בזירה ולאחר מכן היא פונתה למרכז הרפואי הדסה הר הצופים במצב יציב".

הפראמדיקים של מד"א משה קורדובה ודודי גור הוסיפו, "כשהגענו למקום ראינו סמוך לכניסה לקבר שמעון הצדיק אישה עם ילדים שהייתה בדרכה להביא אותם למסגרות כשהיא דקורה. היא הייתה בהכרה מלאה והתהלכה. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים כשמצבה קשה ויציב. בדרך היא תקשרה איתנו. הילדים לא נפגעו ונשארו בהשגחתם של השוטרים במקום".

פרופ' חגי מאז"ה, מנהל המחלקה הכירורגית בבית החולים הדסה הר-הצופים עדכן על מצבה של הפצועה. "הבוקר הגיעה פצועה מפיגוע הדקירה עם הסכין בתוך גבה. בהגיעה ליחידת הטראומה ניתן היה להוציא את הסכין, העברנו אותה לבדיקות".

הוא הוסיף ואמר: "הסכין הייתה גדולה מאוד, באורך של כשלושים סנטימטרים. היא הייתה מאוד נסערת וזה מובן, היא נדקרה בזמן שהובילה את הילדים שלה. היא הייתה מאוד מודאגת, אבל די מהר העניינים הסתדרו. לשמחתנו הפגיעה הייתה יחסית שטחית וללא פגיעה באיברים פנימיים".

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, אמר בסיום הערכת מצב שקיים בזירת האירוע, "בעקבות פיגוע הדקירה שהתרחש הבוקר, הגענו למקום בכוחות גדולים והתחלנו בפעולות מהירות לאיתור המחבלת החשודה במעשה כולל סריקות נרחבות והתחקות אחר זהותה ומסלול בריחתה. בתוך זמן קצר, עצרו השוטרים את החשודה במעשה בתוך בית ספר לבנות שנמצא בסמוך לזירת הפיגוע והיא נלקחה לחקירה שתנוהל על ידי ימ״ר ירושלים. נמשיך להיאבק בטרור בנחישות ולפעול בכל רחבי העיר לשמירה על שלום הציבור ובטחונו".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הוסיף כי "פיגוע הדקירה הבוקר, שהוביל לפציעתה של אם יהודיה שהלכה עם ילדיה בכניסה לשכונת שיח׳ ג׳ראח, הוא אירוע קשה. תודות לפעילות מהירה של מחוז ירושלים במשטרת ישראל נתפסה החשודה והובאה למעצר. אני מאחל החלמה מהירה לפצועה".

תושבי שכונת שמעון הצדיק בירושלים מסרו בתגובה: "בחודשים האחרונים מאז שומר החומות ממשיכים להתבצע אירועי טרור בשכונה, זריקות אבנים, ריסוס גז פלפל על עוברי אורח, שריפת רכבים וזריקות בקבוקי תבערה, המשטרה הפקירה את חיינו ועכשיו זה הגיע לפיגוע קשה".

"אנו דורשים ממשטרת ישראל והממשלה לגדוע את הטרור בשכונה ובכל הארץ, כי כבר עכשיו זה מאוחר מדי", אמרו התושבים.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "הטרור מרים את הראש. בשבועיים האחרונים אנו עדים לעלייה בגל הטרור, פיגוע רודף פיגוע והממשלה שותקת. כאשר עוברים מעל שבועיים וביתו של המחבל שרצח את אליהו קיי הי"ד אינו נהרס, זה מחדל. אני קורא לממשלה להרוס עוד היום את בית המחבל. בינתיים ממשלת ישראל מעבירה מסר שהיא נכנעת וחלשה מול הטרור. רק עונש מוות למחבלים, הריסת בתי המחבלים וגירוש משפחתם יובילו לירידה בהיקף אירועי הטרור. יחד עם כל עם ישראל שולח רפואה שלמה ומתפלל להחלמתה של הפצועה בפיגוע הבוקר".

חבר מועצת העיר ירושלים יהונתן יוסף מגיב לפיגוע בשיחה עם ערוץ 7 "כשאין משילות ואין ריבונות, ודברי שבח והלל למוחמד דף, אחמד יאסין ודלאל מוגרבי עוברים ללא תגובה מצד הרשויות זו התוצאה".