סקי
סקיצילום: ISTOCK

איך שזה נראה כיום, אוסטריה המדינה הראשונה שנכנסה לסגר באירופה תהיה כנראה גם המדינה הראשונה שתפתח את שעריה בשיא החורף לישראלים שמתכננים חופשת סקי חלומית וחיכו לה כל כך הרבה זמן, אוסטריה מנסה להבטיח כי תנסה לצמצם ככל האפשר את הפגיעה בכלכלה, מה שאומר שלגולשי הסקי הישראלים שהתחסנו כמובן יש למה לחכות.

אוסטריה נחשבת לאחת המדינות היפות ביותר ביבשת אירופה, ולמרות שטחה הקטן יחסית מכילה מגוון עצום של אטרקציות ועניין למטיילים בה – החל מערים עתיקות בעלות נופח היסטורי ותרבותי עשיר ביותר, דרך כפרים פסטוראליים ורומנטיים ועד לטבע פראי ומרהיב ביופיו.

אחת האטרקציות הפופולאריות והרלבנטיות ביותר עבור תיירים רבים המגיעים לאוסטריה, ובפרט עבור הישראלים הרבים הפוקדים את המדינה מדי שנה, היא אתרי הסקי האיכותיים והיוקרתיים של המדינה. מיליוני תיירים, ביניהם לא מעט גולשים ישראלים, פוקדים מדי שנה אתרי סקי אוסטרי מובילים דוגמת מאיירהופן וסן אנטון, בזכות רמתם הגבוהה והעיירות הציוריות ומלאות החיים השוכנות למרגלות מדרונות הסקי.

אחד הדברים המבחינים את אתרי הסקי האוסטרים מאתריהן המפורסמים של מדינות כמו צרפת, שוויצריה ואפילו איטליה הוא סצנת ה"אפרה סקי" המאפיינת את האתרים באוסטריה – הכוונה היא לפעילויות שונות הזמינות עבור התיירים לאחר שעות הגלישה, בשעות אחר הצהריים, הערב ולתוך הלילה. בעוד באתרי סקי מובילים רבים באירופה האתר עצמו נבנה במיוחד עבור הגלישה באזור, ולכן לא מכיל הרבה יותר מאשר מלונות וכמה מסעדות, לפחות בחלק מהאתרים של אוסטריה מדובר באתרים אשר נבנו במאה השנים האחרונות בעיירות שכבר היו קיימות זמן רב לפני כן. לכן האוכלוסייה המקומית באזור רבה יחסית, וחיי הלילה תוססים ומלאים באפשרויות אשר הופכות את חופשת הגלישה למהנה הרבה יותר – מגוון מסעדות מסוגים שונים, פאבים, מועדונים, חנויות ושלל פעילויות חברתיות שונות הופכות את חופשת הסקי האוסטרית למהנה ומלאת עניין מסביב לשעון, אולי יותר מאשר בכל מקום אחר בעולם.

חשוב לציין כי אוסטריה נמנית עם מספר מצומצם של מדינות בהן אתרי הסקי נחשבים לטובים והאיכותיים בעולם, ביניהן מספר מצומצם של מדינות אירופאיות שכנות. השילוב בין אתרים ברמה הגבוהה בעולם, הן עבור סקי והן עבור סנובורד, יחד עם חיי לילה וסצנת "אפרה סקי" תוססים ומהנים, הוא שהופך את אוסטריה לאחד מיעדי חופשות הסקי הפופולאריים ביותר בעולם.

ביטוח נסיעות לסקי בתקופת הקורונה

אחרי שקונים כרטיס וסוגרים חופשה השאלה המתבקשת ביותר כיום היא כמה יעלה ביטוח נסיעות לחופשת סקי ומה יקרה במקרה והטיסה מתבטלת בגלל הקורונה? ואיזה הרחבות אפשר לקנות לכיסוי עלות החופשה במקרה של הדבקות בקורונה, בחיפוש מהיר בגוגל ביטוח סקי ניתן לראות מגוון הצעות ומחירים ואתרים להשוואת ביטוח, ביטוח שהיה עולה לפני כמה שנים כמה דולרים בודדים ליום, יעלה לכם היום כבר מעל 10 דולר ביום למבוטח אחד, ניתן לבחור את הימי סקי ולחסוך בעלויות אין טעם לעשות ליום נחיתה וליום טיסה בחזרה אם אתם לא מתכוונים לעשות סקי באותם ימים, יש לשקול לרכוש הרחבה ביטול או הארכת הנסיעה עקב הדבקות בקורונה אשר יפצה אותכם במקרה והייתם חולים ונאלצתם לבטל את הטיסה או לשהות בחול בבידוד את הביטוח ניתן לרכוש כמה חודשים מראש מראש במידה ולא תטוסו תוכל לבטל את הביטוח ולקבל את כספכם בחזרה.

בכל מקרה יש לפעול לפי הוראות האתר ולגלוש רק בשבילים המסומנים ובשעות הפעילות, הביטוח לא יכסה פציעות שקרו עקב גליה אופ פיסט, מומלץ לרכוש ביטוח נסיעות הכולל גם הרחבה לצד ג ואינו מחריג תאונות סקי, באתרי השוואת ביטוח נסיעות ניתן למצוא את החברות שלא מחריגות נזקים שנעשו לצד שלישי, כמו כן ניתן גם לרכוש במקרה הצורך ביטוח לסקי עם הרחבות נוספות והחזרים (לא כל כך גבוהים) למקרים של סופות שלגים או איחור בהגעת הציוד סקי.

היכנסו לקבלת הצעת ביטוח נסיעות לחול באתר שוק הביטוח – השוואת מחירי ביטוח מהחברות המובילות.