איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בסוף השבוע האחרון פנה יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו לחברי כנסת ממפלגתו בבקשה שיעלו פוסטים המתנגדים להסרת אבטחת השב"כ מבני משפחתו.

היום (ראשון) תדון ועדת השרים לענייני שב"כ בבקשתו להאריך את האבטחה על רעייתו וילדיו בחצי שנה, זאת בשל איומים קונקרטיים על חייהם לטענתו.

ח"כ איתמר בן גביר הביע את דעתו בנושא בריאיון ל'שבע־תשע' ב־103fm. בפתח השיחה הזכיר גולן יוכפז ליו"ר עוצמה יהודית כי בעברו צוטט אומר: "הגענו לסמל של המכונית של רבין, נוכל להגיע גם לרבין". על כך הגיב חבר הכנסת: "איתמר בן גביר של היום לא היה עושה את מה שעשיתי בגיל 18-17. אני בא ואומר, חברים תירגעו", והדגיש: "מעולם לא קראתי לרצוח את רבין".

כשנשאל האם להערכתו יאיר ושרה נתניהו חווים הסתה אשר זהה בעוצמתה להסתה שחווה רבין סביב הסכמי אוסלו, השיב: "חד וחלק. אני לא מכליל את כל השמאל ואת כל המתנגדים שיש להם ביקורת, ומותר שתהיה ביקורת. יש קריאות שקוראות לרצוח אותם, לזרוק עליהם בקבוקי תבערה. משום מה ההסתה מהימין מטופלת בצורה חד משמעית, מישהו כאן נרדם בשמירה".

במכתב ששלח ליועמ"ש טען בן גביר כי "מילים עשויות להוביל לרצח", אך זה לא מונע ממנו מלכנות את יו"ר רע"מ מנסור עבאס 'מחבל'. הוא הסביר: "יש קו אדום, קו אדום בוהק בין לקרוא לרצוח מישהו ללהגיד למישהו מחבל. אני לא אומר שצריך לרצוח את מנסור עבאס, אני אומר שהוא תומך טרור, מפנק שהידים".

עוד הוסיף: "מסתובבים בכנסת ישראל אנשים שחושבים שלרצוח חייל צה"ל זה דבר לגיטימי - עבאס, טיבי, עודה הם חלק מהם. הם מחבלים, תומכי טרור. יכול להיות שמחייכים היום ומחר בבוקר שואפים להפוך את מדינת ישראל למדינת ח'ליפה".

"אני לא בעד לגרש את כל הערבים, אבל הייתי שולח מכאן את טיבי עודה ועבאס, וגם את עופר כסיף ואת אלה מנטורי קרתא", כך בן גביר.