השר נחמן שי
השר נחמן שיצילום: ערוץ 7

לאחר שבכירים בממשלה תדרכו בימים האחרונים שמתווה הכותל "הוקפא", בשביל שלא לשחק לידיהם של הנציגים החרדים הנלחמים במתווה, שר התפוצות נחמן שי הודה אמש כי מתווה הכותל מונח על שולחנה של הממשלה.

רק בשבוע שעבר השיבה המדינה לבג"ץ כי עדיין לא הושגו כל האישורים הנדרשים לבניית הרחבה הדרומית, וביקשה ארכה של חצי שנה נוספת עד לקיום המתווה. המדינה ציינה בתשובתה כי ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה את כל הגורמים הרלוונטיים לקדם מתווה שכזה.

כאמור, למרות הדרוכים שהגיעו בימים האחרונים מהממשלה, תדרוכים שנועדו ככל הנראה להרדים את חברי הכנסת החרדים הנלחמים במאבק, בראיון לרשת ב' אמר הערב שר התפוצות נחמן שי כי "מתווה הכותל על סדר היום של הממשלה ואנחנו לא נניח לו, בלי חלילה להיכנס לעימותים".

השר שי הוסיף כי הממשלה לא תניח לנושא: "בתוך הדיונים העליתי את זה 5 או 10 פעמים בפורומים שונים, כולל בשיחות עם רה"מ ורה"מ החליפי. לא נניח לנושא הזה ואנחנו מתכוונים להמשיך ולטפל בו".

נזכיר, כי לפני כחודשיים חשף השר נחמן שי כי משיחות שהוא ערך בנושא עם בכירי הממשלה הוא נוכח לראות שראש הממשלה נפתלי בנט, השר לשירותי דת מתן כהנא והשר אלקין תומכים לחלוטין במתווה.

מארגון ליב"ה שנלחם נגד הכותל הרפורמי נמסר בתגובה לדבריו של השר נחמן שי: "דבריו של השר שי מוכיחים כי בדיוק כמו שזעקנו עד כה, המדינה לא מתכוונת לרדת מהנושא של מתווה הכותל, תוך תמיכה של שרים חובשי כיפה וביניהם השר לשירותי דת. במקום להלחם על הניסיון לחלל את המקום הקדוש ביותר לעם היהודי הם עושים הכל כדי להגיש לרפורמים מתווה על מגש של כסף".