ככר הגבורה
ככר הגבורהצילום: עמי מיטב

שלט מעודכן נתלה בימים האחרונים ב"כיכר הגבורה" בירושלים, שקיבלה את שמה לפני כחודש לזכר הרב נחמיה לביא ואהרון בנט הי"ד.

על השלט החדש נוסף הכיתוב: "ע"ש הרב נחמיה לביא ואהרון בניטה שמסרו נפשם בהצילם משפחה מידי מחבל. תשע"ו (2015)".

לפני כחודשיים פורסם בערוץ 7 כי לקראת טקס קריאת השם לככר הגבורה נתלה שלט הנושא את השם "ככר הגבורה", אך נשמט ממנו דבר ההסבר ושמות הנרצחים.

בזמנו עיריית ירושלים דחתה את הטענה להשמטת שמות הנרצחים מהשלט המעוצב והסבירה כי כלל שלטי הקרמיקה על קירות העיר העתיקה לא נושאים שמות או הסברים כלשהם ושלט נוסף יתלה בטקס הצפוי. "בדומה לכל שלטי הרחוב בעיר העתיקה ועל מנת לשמור על אחידות בין השלטים, גם שלט 'כיכר הגבורה' בוצע על ידי אומן קרמיקה בעבודת יד, ואינו כולל את ההסבר לשלט הרחוב. המבקרים ברחובות העיר העתיקה יכולים למצוא את כל המידע וההסברים על השלטים באתר העירייה", טענו בעירייה.

בטקס חנוכת ככר הגבורה שהתקיים לפני כחודש, הוצג שלט חדש עם דברי הסבר ושמות הנרצחים, אך הוא לא נתלה על הקיר אלא נמסר למשפחות בסיום הטקס.

כעת, כאמור, החליטה העירייה לתלות שלט מעודכן במקום עם שמות הנרצחים, והמשפחות השכולות מברכות על כך. "אנחנו מאוד שמחים בזה, זה הדבר הראוי", אמרה תרצה, אימו של הרב נחמיה לביא הי"ד, בשיחה עם ערוץ 7.

לדבריה, "השלט הקודם היה בו רק הכיתוב 'ככר הגבורה', ואי אפשר היה לדעת מה המשמעות של זה, זאת יכולה להיות כל גבורה שהיא. היה ממש נדרש פירוט בשלט ואכן סוכם איתנו שיהיה פירוט. אחרי תהליכים וגלגולים סוף סוף שמו את הפירוט הראוי וזה נותן את המשמעות של הדבר".

"אנחנו באמת הודינו גם לראש העיר על התיקון שנעשה", הוסיפה. "השלט מאוד מכובד ומאוד ראוי, מכבד את מה שקרה, מכין את העוברים ושבים בידיעה של דברים שקרו ברחוב".

שי גליק מנכ"ל 'בצלמו' בירך: "שש שנים אחרי הרצח הנורא, כל מי שעובר במקום ידע שהמחבל והטרור לא ניצחו. ההיפך, הרוח של העם היהודית חזקה מתמיד. גבורתם של הרב נחמיה לביא ואהרן בניטה תיחקק לנצח כמייצגים את ניצחון הרוח על החומר. אני מודה לידידי סגן ראש העיר אריה קינג ששש שנים לא נח עד להנצחה המכובדת ולראש העיר משה ליאון שאישר את הדבר למרות שהיו מתנגדים רבים".