איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: Tomer Neuberg/Flash90

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר זומן לשיחת 'רענון נהלים' אצל קצין בכנסת, בעקבות התקרית שבה שלף נשק כלפי מאבטחים ערבים שאיימו עליו.

בן גביר קיבל אישור לשאת נשק אחרי שהוחלט שרמת האיום עליו לא מצדיקה אבטחה צמודה.

"מה שמפריע להם זה לא שהחזקתי את האקדח ביד, אלא שהעזתי להגן על עצמי. הם לא רגילים לאנשי ימין שמאיימים לרצוח אותם ולא בורחים מהמקום, וזה מוציא אותם מדעתם שמישהו מגן על עצמו. יותר מזה, הם היו שמחים שאני אפגע. לא ניתן להם", אמר בן גביר לאחר השיחה.

במקביל, נודע כי ח"כ מוסי רז ממרצ הגיש שאילתא למשרד לביטחון פנים בנוגע למתן רישיון נשק למי שהורשע בעבר בעבירה פלילית. רז טוען כי ח"כ בן גביר הורשע בעבר 8 פעמים בעבירות פליליות, כולל בעבירת תמיכה בארגון טרור ולכן אינו יכול לשאת נשק.

"אני קורא לשר לביטחון פנים לבחון היטב את המדיניות שאפשרה לבן גביר , מי שהורשע בעבירות פליליות חמורות, להחזיק בידו כלי נשק", אמר רז.

נזכיר כי באירוע המדובר איימו שני מאבטחים ערבים לתקוף את בן גביר בכניסה להילולה השנתית של ישיבת כסא רחמים בראשות הרב מאיר מאזוז בגני התערוכה בתל אביב. בן גביר שלף מולם אקדח לאחר שהרגיש מאוים ואז צלצל למשטרה.

השוטרים שהגיעו למקום עיכבו לחקירה את המאבטחים המאיימים ובן גביר מסר אחרי המקרה עדות בתחנת משטרת צפון תל אביב.

בחצי השנה האחרונה התקבלו עשרות איומים כלפי ח"כ בן גביר ברשתות החברתיות ובהודעות אישיות וכמו כן ניסיונות תקיפה שנחקרו במשטרה.

ח"כ בן גביר אמר, "האירוע היה עלול להיגמר ברצח, כאשר החנינו את הרכב התחילו השניים לקלל, עניתי שישתקו ואז הגיעו לעברי בצורה מאיימת תוך שהם מאיימים 'נהרוג אותך', 'נ*** אותך', 'נרביץ לך', בשלב זה הרגשתי מאויים ושלפתי את הנשק, כיוונתי כלפי מטה, זה הרגיע אותם לזמן מה. ראיתי מולי שני ערבים שהיו אמורים לאבטח, עם שנאה בעיניים שקיללו ואיימו לפגוע בי ולרצוח אותי. אני מצפה שהמשטרה תחקור את השניים ותגיש כתב אישום. מקומם בכלא יהיה בטוח יותר עבור הציבור".