לירז נתן
לירז נתןצילום: Flash90

בית משפט השלום בפתח תקווה גזר היום (שני) שנתיים מאסר בפועל על לירז נתן, סייעת בגן הילדים שנוהל על ידי כרמל מעודה. נתן תשלם פיצוי בסך 25,000 ₪ להורי הקטינים שנפגעו.

לירז נתן הורשעה בביצוע 7 עבירות של תקיפת קטין חסר ישע וכן 3 עבירות תקיפה. מדובר בעונש החמור ביותר שהוטל עד עתה על אשת צוות גן שהורשעה בעבירות מעין אלו בגני ילדים.

בית המשפט החמיר בעונשה של הנאשמת בין היתר לנוכח העובדה כי העבירות שבוצעו על ידי הנאשמת התרחשו בגנה של כרמל מעודה ועל רקע מעשיה, וכתב כי הנזק לקטינים הועצם כתוצאה מכך שמעשים אלו נעשים באותה עת בה מבצעת כרמל מעודה את מעשיה. לדוגמא, ציין בית המשפט אירוע בו על מנת למנוע מקטין לזוז, הלבישה הנאשמת את גב חולצתו על משענת הכיסא. מעשה שנעשה באותו יום על ידי כרמל מעודה כלפי אותו קטין, חמש פעמים נוספות.

עם זאת אבחן בית המשפט בין מעשיה של הנאשמת לבין מעשיה של כרמל מעודה והדגיש כי כתב האישום נגד כרמל מעודה הוגש לא בכדי בבית המשפט המחוזי, מאחר והיא הורשעה ב- 53 עבירות (למעלה מפי 5 מלירז נתן) שבתוכן 18 עבירות של התעללות בקטין, עבירות חמורות באופן משמעותי מהעבירות בהן הורשעה לירז נתן. בית המשפט הדגיש כי במערכת חוק במדינה דמוקרטית עומד כל אדם לדין על מעשיו שלו ולא על מעשיו של אחר.

בית המשפט הזהיר מפני התופעה שליוותה משפט זה בכך שבמקביל אליו התנהל מעין "בית דין שדה" לנאשמת, במסגרתו הוטחו קללות ואיומים בנאשמת ובבני משפחתה וזו אף נאלצה להגיע לבית המשפט בליווי מאבטחים לאחר שבאחת הפעמים, הותקפה פיזית בהיכל בית המשפט ושיער מראשה נתלש. כמו כן, התנהל נגדה קמפיין ברשתות החברתיות ואף באמצעות מודעות ברחבי העיר ונקראו קריאות לפגוע בה ובמשפחתה. בשל כך נאלצה הנאשמת ובני משפחתה לעזוב את ביתם ולהתגורר בדירות מחבוא.

בית המשפט הבהיר כי במעשים אלו יש משום פגיעה בהתנהלות חברה דמוקרטית מתוקנת ובמערכת החוק והמשפט. הודגש כי הכוח לקבוע אשמה ולהעניש ניתן על ידי החברה לבית המשפט על מנת שלא נחיה בחברה בה "כל דאלים גבר".